|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۰۷

تندگویان در جلسه امروز شورای شهر:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران گفت: عمده تخریب های فضای سبز توسط نهادهای ذی نفوذ صورت می گیرد و مردم چندان مقصر نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمدمهدی تندگویان در شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات گسترده در شهر تهران، اظهار داشت: یکی از مشکلات در بحثشهری این است که تخلفات ساختمانی و تخریب باغ ها جرم محسوب نمی شود. در حال حاضر ما در شورا و کمیسیون های مربوطه به قدر کافی قوانین و مقررات برای مقابله با تخلفات داریم اما متاسفانه برخورد قضایی با این تخلفات صورت نمی گیرد.

تندگویان تاکید کرد: متاسفانه عمده رای های شورای شهر و شهرداری در خصوص تخلفات در حوزه ساخت وسازها و باغات و فضای سبز در قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری شکسته می شود. چنانچه قوه قضاییه برخورد با جرایم و تخلفات در ساخت و سازها و تخریب باغات ورود پیدا نکند نمی توان انتظار داشته باشیم که تخلفات کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در چندین سال گذشته ما حتی یک مورد ندیدیم که یک نفر به واسطه قطع درختان زندانی شود، ادامه داد: بنده پیشنهاد می کنم ۹ اردیبهشت ماه را به عنوان پایان روز قطع درخت در تهران نامگذاری کنیم ضمن اینکه اگر کسی در ملکش درختی را قطع کرد به هیچ وجه به وی پروانه ساخت و ساز ندهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه عمده تخلفات در خصوص قطع درختان و همچنین عمده تخریب های فضای سبز توسط نهادهای ذی نفوذ صورت می گیرد و مردم چندان مقصر نیستند، گفت: اکثر این دستگاه ها دولتی و امنیتی هستند که امیدواریم برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز از تندگویان خواست پیشنهاد خود را در قالب طرح یک فوریتی یا دو فوریتی در شورا مطرح کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار