|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۴۷

مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

خبرگزاری تسنیم: مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از توزیع پول نقد بین مردم گفت: درآمد حاصل از هدفمندی اگر به سمت اشتغال و تولید هدایت شود بخش عظیمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، کمالی مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در همایش نقش فرهنگ کار در رشد بهره وری و عوامل تولید با اشاره به اینکه جامعه پذیری باید از دوران کودکی به بچه ها آموزش داده شود، گفت: هر یک از ما باید به بچه هایمان بیاموزیم همواره برای منفعت جامعه تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروز وضعیت اقتصادی به گونه ای است که ۸۰ دصد واحدهای تولیدی با مشکل روبرو هستند که اگر به تولید توجه کنیم می توانیم بخشی از این مشکلات را برطرف نماییم.

کمالی ادامه داد: در راستای هدفمندی یارانه ها ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع شد که اگر با هر هزار میلیارد یک کارخانه ایجاد می شد بسیاری از مشکلات اشتغال برطرف می شد.

مشاور امور اجتماعی مجمع تصریح کرد: توزیع پول نقد نقطه مقابل فرهنگ کار است اینکه هر ساعت ۱۶طلاق در کشور ثبت می شود ناشی از سیاست های نادرست و بیکاری است.

کمالی ادامه داد: پرداخت مقرری بیکاری بسیار بهتر از توزیع پول نقد ناشی از درآمد حاصل از هدفمندی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است، تاکید کرد: باید به سمتی پیش برویم که فر هنگ کار در جامعه ارج نهاده شود و زمانی که رفته گری را می بینیم به جای دلسوزی کار او را تکریم کنیم.

کمالی با بیان اینکه مفهوم کارگر هنوز به درستی در جامعه شناخته نشده است، گفت: ایجاد تعامل صحیح بین کارگر و کارفرما باید در راستای افزایش تولید داخلی باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که کالاهای خارجی در زمینه های مختلف صنعت و کشاورزی کالای داخلی را مغلوب کرده است که با ایجاد فرهنگ صحیح کار می توانیم تولید کالای داخلی را افزایش دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار