|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۵۹

رئیس هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران از برنامه ریزی برای برگزاری جلسات مشترک با اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: دهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش با حضور ۱۳۸ شرکت داخلی و خارجی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماشاالله عظیمی عصر امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش با بیان اینکه امسال دومین نمایشگاه بین المللی ساختمان از سوی اتاق تعاون برگزار می شود گفت: نگاهی به صنعت ساختمان نشان می دهد که این صنعت از بزرگترین فعالیت های اقتصادی در ایران و جهان بشمار می رود. هم اکنون بیش از ۹۰ درصد فعالیت های ساختمانی این بخش در اختیار بخش های خصوصی و تعاونی قرار دارد.

رئیس هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران اظهار داشت: در سالهای اخیر در تولید مصالح سبک و فناوری نوین قدمهای موثری در کشور برداشته شد و این نمایشگاه نیز به معرفی و ارائه فعالیت های مختلف در زمینه هایی مانند تاسیسات حرارتی و برودتی، ماشین آلات ساختمانی، درب و پنجره، برق، کاشی، سرامیک، صنایع زیربنایی آب، گاز، عایق های صوتی، حرارتی و… می پردازد.

عظیمی ادامه داد: در کشورهای در حال توسعه دوره انجام پروژه ها سه برابر کشورهای توسعه یافته است و اغلب بانکها از تامین نقدینگی برای فعالیت های این بخش عاجز هستند و یا تامین مالی با قیمت گران انجام می شود.

این مقام مسئول در اتاق تعاون ایران ادامه داد: هم اکنون قیمت مسکن در ایران از شهرهای بزرگ دنیا گرانتر است که یکی از مهمترین دلایل آن سنتی سازی است که امکان برگشت سرمایه در این روش طولانی تر می شود.

عظیمی با اشاره به مطرح شدن بحثمسکن اجتماعی در کشور گفت: دولت باید در سیاستگذاری های مسکن به صورت متوازن عمل کند.

وی همچنین از برنامه ریزی اتاق تعاون برای برگزاری جلسات مشترک هم اندیشی به صورت عصرانه کاری با اتاق بازرگانی خبر دادو گفت اجرای این برنامه در دستور کار قرار دارد.

همچنین در ادامه محمودحسین کلاتهایی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در ۴ هزار و ۱۰۰ متر مربع با حضور ۱۳۸ ساختمانی و صنعتی برگزار می شود، گفت: ۲۸ شرکت خارجی به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگی ها از کشورهای بلژیک، عمان، آلمان، هلند، انگلیس، ترکیه، برزیل، ایتالیا، پرتغال، کانادا، نروژ و کره جنوبی به مدت سه روز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

همچنین مهدی موذن رئیس شورای مرکزی نظام کاردانی ساختمان ایران نیز در اظهاراتی با بیان اینکه در بخش مصالح ساختمانی هنوز کارهای زیادی داریم تا به نمونه های استاندارد برسیم گفت: متاسفانه در ایران صنعتی سازی ساده گرفته شده است و تا چند سال پیش تنها دو درصد ساختمان سازی ها در ایران صنعتی و مابقی سنتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب برنامه پنجم توسعه باید صنعتی سازی ساختمان باید به ۲۰ درصد کل ساخت و سازها برسد، افزود: سبک سازی، سریع سازی، مقاوم سازی و ارزان سازی از پیش نیازهای صنعتی سازی محسوب می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار