|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۱۶

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای در گفت وگو با تسنیم عنوان کرد:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش با اشاره به توجه به مقوله توانمندسازی نیروی کار جهت اشتغال در کتب درسی گفت: با برنامه ریزی درسی جهت تربیت نیروی انسانی ماهر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می کنیم.

احمدرضا دوراندیش مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدرخصوص ورود مباحثاقتصاد مقاومتی به کتب درسی دانش آموزان اظهار داشت: یکی از ساحت های تربیتی شش گانه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ساحت اقتصادی، حرفه ای و علم و فناوری است که حوزه تربیت و یادگیری کاروفناوری برگرفته از این ساحت های تعلیم و تربیت است و در برنامه درسی ملی به صورت تفصیلی به آن پرداخته شده است.

** آموزش تفکر فناورانه، ابتکار و نوآوری در کتب کار و فناوری

وی افزود: حوزه تربیت و یادگیری کاروفناوری اهداف و شایستگی هایی را شامل می شود که در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و اقتصاد دانش بنیان است کهمی توان به شایستگی های مربوط به خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی و شایستگی های محوری همراه با آموزش شایستگی های فنی اشاره کرد. در حوزه یادگیری کار و فناوری دوره ابتدایی و متوسطه، تفکر فناورانه، چرخه ایده تا تولید محصول، ابتکار و نوآوری به همراه فرهنگ کار و تلاش و فناوری آموزش داده می شود.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: یکی از اهداف مهم دیگر این حوزه که در دوره متوسطه دوم برای شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش محقق می شودتوانمند سازی نیروی کار جهت اشتغال است.

دوراندیش با اشاره به اینکه در سال های اخیر با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خصوصاً در ارتباط با اقتصاد، اقدامات مفیدی در کتاب های درسی صورت گرفته است، عنوان کرد: البته این اقدامات کافی نیست و نیاز به کار بیشتری دارد.

** توجه به استفاده از کالای ایرانی در دروس دانش آموزان

وی ادامه داد:در سال پیش رو تصمیم داریم این اقدامات تقویت شوند و بندهایی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های اشتغال وسیاست کلی حمایت از کار و سرمایه ایرانی همانند اصلاح الگوی مصرف، ترویج مصرف کالاهای داخلی و توجه به زنجیره تولید تا مصرف در مواد درسی حوزه تربیت و یادگیری کاروفناوری مورد توجه قرار گیرد. همچنین با طراحی و برنامه ریزی درسی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش جهت تربیت نیروی انسانی ماهر که بتواند پاسخگوی نیاز بازار کار باشد و به دنبال آن تولید مواد آموزشی لازم در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اقدامات مهمی صورت می گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار