|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۶۰

خبرگزاری تسنیم: تزریق اشتباه دارو باعثمرگ زجرآور فردی محکوم به اعدام در ایالت اوکلاهاما شد.

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیم، ایالت اوکلاهامای آمریکا مجبور شد اجرای حکم یک سیاه پوست اعدامی را به خاطر «خراب کردن» اجرای حکم اعدامی نفر اول به تعویق بیندازد.
اجرای حکم اعدام «کلایتون لاکت» که به انجام قتل متهم بود ۲۰ دقیقه پس از آغاز آن متوقف شد، اما او بر اثر سکته قلبی در اتاق اعدام جانش را از دست داد.
طبق گزارش خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین که در صحنه اعدام لاکت حاضر بوده وی سه دقیقه پس از تزریق سم اعدام به شدت دست و پا زده، شروع به نالیدن کرده و از شدت درد به خود پیچیده است. شانه ها و سر وی از تخت اعدام جدا شده و در نهایت ۱۶ دقیقه پس از اجرای حکم مأمورین مجبور به باز کردن چشم بند از چشمان این متهم شده اند.
حکم «چالز وارنر»، دیگر فردی که قرار بود پس از لاکت اعدام شود به همین خاطر به تعویق افتاد. قرار بود هر دو نفر با تزریق دوزی از داروهای سمی اعدام شوند که پیش از این هرگز در اعدام های آمریکا مورد امتحان قرار نگرفته بود.
لاکت ۳۸ ساله به خاطر کشتن یک دختر ۱۹ ساله در سال ۱۹۹۹ مجرم شناخته شده بود. وی همچنین به دوست این دختر ۱۹ ساله تجاوز کرده بود. جرم وارنر ۴۶ ساله تجاوز و قتل یک دختر ۱۱ ماهه در سال ۱۹۹۷ است.
قرار بود حکم اعدام این دو نفر با تزریق داروی «میدازولام» و تزریق داروهای «برومید وکورونیوم» و «کلرید پتاسیم» در مرحله های بعدی انجام شود. پیش از این اعدام در ایالت فلوردیدا به روش مشابهی انجام شده بود، اما در اعدام امروز دوز داروی میدوزولام مورد استفاده ۵ برابر بیشتر از موارد مشابه بوده است.

طبق گفته خبرنگار گاردین اجرای حکم اعدام در ساعت ۶:۲۳ به وقت محلی آغاز شده بود. ساعت ۶:۳۰ دقیقه لاکت هنوز هوشیار بوده است. وی در ساعت ۶:۳۳ هوش خود را از دست داده و سه دقیقه بعد شروع به دست و پا زدن کرده است. سپس چشم بندهای او باز شده و او در ساعت ۷:۰۶ بر اثر سکته قلبی فوت کرده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار