|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۹۷

اختصاصی تسنیم / از سوی همتی؛

خبرگزاری تسنیم: در پی اجرای تفاهم بانک های دولتی و خصوصی برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و تأیید آن توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ساعتی قبل رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی بخشنامه اجرایی نرخ های جدید را به بانک های دولتی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بر اساس تصمیم جدید بانک های دولتی و خصوصی، نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه ۱۰ درصد، سه تا شش ماه ۱۴ درصد، شش تا ۹ ماه ۱۶ درصد، بیش از ۹ ماه تا کمتر از یک سال ۱۸ درصد و سپرده های یک سال ۲۲ درصد تعیین شده است.

این تفاهم بانکداران دولتی و خصوصی پس از آنکه به تأیید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار رسید ساعتی قبل توسط عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی به منظور اجرا از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه به مدیران بانک های دولتی ابلاغ شد.

همتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از ابلاغ این بخشنامه به مدیران عامل بانک های دولتی خبر داد و گفت: نرخ های جدید سود سپرده های بانکی از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در شعب بانک ها اعمال خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی همچنین تاکید کرد: در آخرین جلسه شورا در سوم اردیبهشت، همه بانک ها به یک تفاهم رسیدند که از این پس سپرده بالای یک سال پذیرفته نشود و سود ۲۲ درصد برای این نوع سپرده ها تعیین شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار