|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۶۱

وزیر آموزش و پرورش در چالوس:

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش از ساماندهی همه مدارس کشور تا پایان تیر ماه خبر داد و گفت: هر منطقه آموزشی که توانست در صرفه جویی نیروی انسانی موفق عمل کند پاداش دریافت خواهد کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز چالوس، علی اصغر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران، اظهار کرد: آموزش و پرورش دارای مسائل و مشکلاتی است که باید به صورت هدفمند و بر اساس اولویت ها رفع شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل بدون اولویت بندی یکی از آسیب های جدی آموزش و پرورش در چند سال اخیر بوده است، افزود: به دلیل محدود بودن زمان و منابع نمی توان همه مسائل را رفع کرد بلکه باید دسته بندی و اولویت بندی شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ساماندهی نیروی انسانی از مهمترین اولویت ها است که باید به بهترین وجه از این نیرو استفاده شود.

فانی از ساماندهی همه مدارس کشور تا پایان تیر ماه خبر داد و گفت: هر منطقه آموزشی که توانست در صرفه جویی نیروی انسانی موفق عمل کند پاداش دریافت خواهد کرد.

وی رفع مسائل آموزش و پرورش را در گروی عزم ملی و همکاری همگانی دانست و عنوان کرد: در سال ۹۳ بودجه آموزش و پرورش ۲۶ درصد افزایش داشته است که امری بی سابقه بوده ولی با این حال باز هم با کسر بودجه مواجه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری، بهترین نقطه ای که می تواند به مقوله فرهنگ بپردازد و بستر طبیعی تربیت فرزندان جامعه بوده آموزش و پرورش است.

فانی تصریح کرد: اگر به دنبال تحقق فرهنگ در سال فرهنگی هستیم باید معلمان ما در این حوزه تقویت شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان می تواند در بهسازی منابع انسانی کار کند زیرا تنها تربیت معلم در این دانشگاه صورت نمی گیرد.

وزیر آموزش و پرورش از رتبه بندی معلمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لایحه رتبه بندی باید به مجلس برود و در حال حاضر در دولت مطرح است؛ بنابراین طرح همانند اساتید دانشگاه، معلمان نیز بر اساس عملکرد و صلاحیت رتبه بندی می شوند و حقوق دریافت می کنند.

فانی با تأکید بر توجه به توسعه مشارکت در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: در این رابطه باید مدارس غیردولتی را تقویت و حمایت کنیم، صرف بودجه دولتی مشکل آموزش و پرورش رفع نمی شود.

وی تقویت مدیریت آموزشگاهی را از دیگر اولویت ها عنوان کرد و گفت: باید مدیریت مدارس را تقویت کنیم زیرا بسیاری از مسائل آموزش و پرورش با این روش رفع می شود.
انتهای پیام / آ*

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار