|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۸۷

سرپرست کمیته امداد استان تهران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کمیته امداد استان تهران با اشاره به کم هزینه تر بودن طرح های مشاغل کوچک نسبت به مشاغل بزرگ گفت: کمیته امداد در مشاغل خُرد به تجربه قابل قبولی رسیده است.

تبارک سبحانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، تلاش داریم با توجه به استعدادهای خدادادی که در استان وجود دارد برنامه های متفاوت تری را به عنوان محور اصلی در سال جاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد در مشاغل خرد به تجربه قابل قبولی رسیده به خصوص این که مشاغل کوچک در زمینه گوشت، شیر و واحدهای خرد به ویژه در شهرها و روستاهای کوچک، بسیار تعیین کننده هستند و باعثشده در زمینه کشاورزی سنتی وابستگی وجود نداشته باشد ضمن این که الگوی کاری کمیته امداد این است که با فراهم کردن امکانات برای مددجویان توانایی آن ها را در مشاغل خرد و خانگی به کارگیرد به جای این که به صورت مستقیم به آن ها پول پرداخت شود.

سرپرست کمیته امداد استان تهران همچنین گفت: تلاش داریم تا به صورت بحثهای آموزشی نحوه مدیریت مصرف را به خانواده های مددجو آموزش دهیم، چرا که در صورت عدم آشنایی با مدیریت مصرف، ممکن است کالایی خریداری شود که دو سال یک بار استفاده می شود و یک کالای با مصرف هر هفته و هر روز در خانواده وجود نداشته باشد لذا در بخش آموزشی نیاز به همیاری و همفکری سایر دستگاه ها داریم و در این زمینه بخصوص آموزش و پرورش و دانشگاه ها ظرفیت خوبی برای انجام این کار دارند.

سبحانی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری تلاش داریم تا با مدیریت جهادی به امورات محرومین و به ویژه اشتغال آنها رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به مبلغ تسهیلات بانکی که در زمینه ایجاد فرصت های شغلی در سال گذشته به مددجویان پرداخت شده، افزود: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به مددجویان داده شد که به واسطه آن حدود ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شد. امسال نیز بودجه خوبی در بحثتسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود بتوانیم نسبت به سال گذشته اشتغال بیشتری فراهم کنیم.

سرپرست کمیته امداد استان تهران در پایان گفت: برای گسترش طرح محله محوری در بنا را بر آن داریم تا تعداد محلات به ۱۰۰ محله برسد تا بتوان از طریق شبکه نیکوکاری ایجاد شده، کمک های مردمی را بهتر و بیشتر ساماندهی کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار