|
|
کدخبر: ۱۶۸۱۵۶

معاون اسبق میراثفرهنگی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون اسبق میراثفرهنگی گفت: سازمان میراثفرهنگی باید برنامه مشخص ثبت آثار تاریخی کشور را ارئه کند چرا که این کار یک تکلیف قانونی است.

مسعود علویان صدر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان این که بحثثبت آثار تاریخی یک تکلیف قانونی برای سازمان میراثفرهنگی است و بر اساس قانون این اتفاق باید بیفتد، اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه بناها و آثاری که مشهود و قابل شناسایی است آثار موجود ثبت شده است اما آنچه ما عقب هستیم در حوزه محوطه های باستان شناسی است.

وی با بیان این که محوطه های تاریخی نیاز به بررسی های باستان شناسی دارد و باید اعتبار مشخصی را تعیین کنند و پس از شناسایی آثار تاریخی و فرهنگی نسبت به ثبت آن ها اقدام کنند اضافه کرد: اینکه می گوییم یک میلیون یا کم و بیش آثار تاریخی وجود دارد بر اساس پیمایشی بود که در دولت نهم انجام شد.

علویان صدر تصریح کرد: بر اساس این پیمایش در سطح کشور کاری پژوهشی انجام دادیم و مشخصات بناهای تاریخی را در حد یک برگ قال شناسایی و موقعیت جی. پی. اس آن ها رامشخص کردیم و این رقم الآن به دست آمده است.

معاون اسبق میراثفرهنگی کشور یادآور شد: حال آن اتفاقی که باید در مرحله بعد بیفتد نیاز به اعتباری دارد که در حقیقت بتوان به کمک آن باستان شناسان را در تأمین اعتبار کرد و آن ها بتوانند در این محوطه ها برای شناسایی حضور پیدا کنند و شناسنامه دار کردن آن ها را انجام دهند.

علویان صدر خاطرنشان کرد: ثبت آثار تاریخی کشور بر اساس قانون یک تکلیف است که سازمان میراثفرهنگی باید انجام دهد و این سازمان باید برنامه خود را در این زمینه ارائه دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار