|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۰۷

خبرگزاری تسنیم: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تشریح توصیه های بهداشتی نسبت به ویروس کرونا برای زائرانی که قصد تشرف به عمره دارند، گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای زائران ایرانی به ویروس کرونا در عربستان نداشتیم.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، حمیدرضا جنیدی با اشاره به اینکه هیچ زائر ایرانی در عربستان به کرونا مبتلا نشده است، درباره نحوه انتقال بیماری کرونا اظهار داشت: روشهای انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا و از طریق سرفه و عطسه است.

وی افزود: احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود است و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی اتفاق افتاده است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، جنیدی با بیان اینکه مواد شوینده و ضدعفونی کننده ساده می توانند به راحتی ویروس کرونا را نابود کنند، اظهار کرد: افراد باید بهداشت فردی و شست وشوی مرتب دست ها را رعایت کنند و به ویژه در مواجهه با افراد مشکوک، از ماسک استفاده کنند.

وی از زائرانی که قصد تشرف به عمره دارند خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش و پژوهش این مرکز به آدرس www. hajmed. ir مراجعه کنند یا در ساعات اداری با شماره تلفن ۸۷۷۱۲۴۰۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار