|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۱۲

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در گفت وگو با تسنیم؛

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با تاکید براینکه هنوز بخشنامه اعمال نرخ های جدید سود سپرده بانکی از سوی کانون بانک های خصوصی را دریافت نکرده است، گفت: بانک ها نرخ های جدید را از ابتدای هفته آینده اعمال می کنند.

غلامحسین نتاج در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر ارتباط با ابلاغ نرخ های جدید سود سپرده بانکی به شعب بانکی، اظهار داشت: هنوز بخشنامه ای به صورت مکتوب توسط کانون بانک های خصوصی در اختیار بنده قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تایید نرخ های جدید سود بانکی توسط بانک مرکزی به معنای الزام بانک ها برای اجرای این نرخ هاست، تصریح کرد: بانک ها نرخ های جدید سود سپرده بانکی را از ابتدای هفته آینده اعمال خواهند کرد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد ادامه داد: برخی از بانک ها که دارای شعب کمتر هستند شاید از امروز نرخ های جدید را اعمال کنند ولی بانک هایی که گستردگی شعب دارند از هفته اینده نرخ های جدید را لحاظ خواهند کرد.

وی تاکید کرد که برای اعمال نرخ های جدید سود سپرده بانکی نیازی به دریافت بخشنامه از سوی کانون بانک های خصوصی نیست و تاییدیه بانک مرکزی کفایت می کند.

به گزارش تسنیم، بر اساس تصمیم جدید بانک های دولتی و خصوصی، نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه ۱۰ درصد، سه تا شش ماه ۱۴ درصد، شش تا ۹ ماه ۱۶ درصد، بیش از ۹ ماه تا کمتر از یک سال ۱۸ درصد و سپرده های یک سال ۲۲ درصد تعیین شده است.

این تفاهم بانک داران دولتی و خصوصی پس از آنکه به تأیید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار رسید ساعتی قبل توسط عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی به منظور اجرا از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه به مدیران بانک های دولتی ابلاغ شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار