|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۱۵

وال استریت ژورنال گزارش داد

خبرگزاری تسنیم: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی تایید نشده نوشت مقامات ایران به صورت خصوصی به مقامات روس هشدار داده اند تحر یم های غرب را جدی بگیرند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: ولادیمیر پوتین، تهدید ناشی از تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو در مورد بحران اوکراین را کم اهمیت خوانده است اما مقامات و تجار ایرانی به صورت خصوصی به کرملین هشدار داده اند که این تحریم ها را اینچنین کوچک نشمارد.
این روزنامه آمریکایی نوشت طی تماس هایی که با تکنوکرات های دولتی و بانکداران در تهران داشته است آن ها اظهارات مختلفی را در مورد میزان خسارت وارده بر اقتصاد ایران از تحریم های آمریکا در طول سه سال گذشته بیان داشته اند.
اما بسیاری از آنها گفتند که ابتدا تصور می کردند یک کشور بزرگ تولید کننده نفت همچون ایران یا روسیه(در بحران اوکراین) عمدتا از مجازات های مالی غرب، مصون خواهد بود. آنها افزودند، به دلیل نیاز اروپا به انرژی ایران و سود شرکت های آنها از فعالیت در این کشور، آنها باور نداشتند که کشورهای اروپایی از تهدیدات اقتصادی واشنگتن حمایت کنند.
این شهروندان ایرانی گفتند، آنها در این باره اشتباه می کرده اند و روسیه هم باید در مورد تحریم ها نگران باشد.
یک مقام ارشد بانکی در ایران گفت: «آمریکایی ها اساسا تجار را ناگزیر ساختند که بین تجارت به دلار و همکاری با ایران یکی را انتخاب کنند. در این شرایط تصمیم گیری برای اکثر تجار چندان دشوار نخواهد بود.(آنها تجارت به دلار را انتخاب می کنند.)»
صادرات نفت ایران در طی سه سال گذشته و پس از تحریم بانک مرکزی این کشور توسط خزانه داری آمریکا، به نصف کاهش یافته است. به گفته مقامات ایرانی، این تحریم ها که با مدیریت نادرست دولت قبلی همراه شده بود، منجر به منفی شدن رشد اقتصادی ایران شد و اثرات آن هنوز هم ادامه دارد.
حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید ایران در ماه آگوست سال گذشته با وعده لغو تحریم ها از طریق مذاکره با واشنگتن، قدرت را در دست گرفت.
هم ایران و هم آمریکا، ماه جولای را به عنوان موعد دستیابی بهه توافق نهایی تعیین کرده اند.
دولت اوباما می گوید، با استفاده از درس هایی که از تحریم سه ساله ایران گرفته، به دنبال ایجاد یک جنگ مالی با روسیه است.
در طی ماه گذشته، اوباما دستوری اجرایی را صادر کرد که به موجب آن، در صورتی که پوتین نیروهای خود را از اوکراین خارج نکند، بانک های روسی تحریم خواهند شد.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در ژنو در مورد موضوع اوکراین با سرگی لاوروف، همتای روس خود دیدار و گفت و گو خواهد کرد. مقامات آمریکایی گفته اند آنها آماده می شوند که اگر پیشرفتی حاصل نشود، تحریم های جدیدی را علیه تجار و شرکت های روسیه به اجرا بگذارند.
انتهای پیام / / ۱۹۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار