|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۹۸

سخنگوی دولت؛

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دولت از دریافت تمام اقساط توافق ژنو خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس توافق ژنو قرار شد که دارایی های ایران در حد ۴.۲ میلیارد دلار طی اقساطی آزاد شود، تا این تاریخ همه اقساط آزاد شد.

وی افزود: منتهی کیفیت اجرا به این ترتیب است که آنها آن حساب و کشورها و بانکها که باید به ازای فروش نفت ارز را به ما بدهند، حال که رفع تحریم در آن موارد صورت گرفته از ما یک حساب طلب میکنند که مبالغ را که قبلا نمیتوانستند به حساب شرکت نفت واریز کنند الان انجام دهند.

نوبخت تاکید کرد: بانکهای متعددی در اروپا و منطقه هست که میتوانیم آن را معرفی کنیم که پولها به آن واریز شود اما از آنجا که ما برای این ۴.۲ میلیارد دلار یک وجه متفاوتی با سایر مبالغی که از فروش نفت خام به دست می آوریم قائلیم.

وی با بیان اینکه به دنبال حسابهایی بودیم که به ما امکان بدهد که وقتی کالایی توسط کشورمان خریداری می شود، آن فردی که کالا را فروخته بتواند قیمت آن کالا را از آن حساب برداشت کند، تصریح کرد: " ما می توانیم همین الان هم از این حسابها استفاده کنیم اما این حسابها امتیازی دارد که حسابهای دیگر ندارد. "

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار