|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۷۹

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران در جلسه صبح امروز کارگاهی با مدیران و پیمانکاران شرکت مترو، دستورات ویژه ای برای تسریع در روند عملیات و اتمام پروژه ۱۷ کیلومتری نیمه شمالی خط ۳ مترو تهران صادر کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف ساعت ۶ و۳۰ دقیقه صبح امروز چهارشنبه و در یکی از کارگاه های فعال نیمه شمالی خط ۳ مترو تهران در محدوده اتوبان صیاد شیرازی به همراه قائم مقام، معاونان و شهرداران مناطق محدوده این پروژه در جلسه کارگاهی شرکت مترو حضور یافت.

شهردار تهران با قدردانی از تلاش های شرکت مترو در توسعه خطوط مختلف از جمله خط ۳، دستورات ویژه ای را به معاونان خود در بخش های مربوط به استملاک و رفع موانع ملکی برای ایجاد دسترسی های ورودی ایستگاه ها و هواکش ها و نیز تأمین بودجه های لازم با استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران صادر کرد.

وی تأکید کرد: باید این پروژه طبق برنامه زمانبندی شده به اتمام برسد و با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود شهرداری تهران، راندمان کار و سرعت پروژه به بهترین شکل ممکن ارتقا یابد.
شهردار تهران همچنین دستور داد پشتیبانی های لازم برای پیشرفت این پروژه و رفع تنگناها و موانع احتمالی باید به طور منظم و هر هفته یک بار از سوی معاونانش رصد و به وی گزارش شود.

در آغاز این جلسه کارگاهی، هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت مترو تهران گزارشی فنی از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه و برنامه کاری این شرکت برای اتمام ۱۷ کیلومتر بخش شمالی خط ۳ مترو تهران حدفاصل ایستگاه مترو مصلی حضرت امام(ره) تا شهرک قائم در ازگل که قرار است در صورت تأمین اعتبارات و بودجه تا پایان سال جاری و با ۵ ایستگاه آماده بهره برداری شود، ارائه کرد.

وی پیشرفت کار پروژه را رضایت بخش توصیف کرد و افزود: به رغم مسائل و مشکلات بودجه ای، پیمانکاران پروژه همسو با فرهنگ وکار جهادی پیش می روند به طوری که در بخشی از تونل ها، ریل گذاری شروع شده و در ۶۰ جبهه کاری فعالیت ها در حال انجام است.

طبق برنامه قرار است در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال ۳۰ کیلومتر خط مترو شامل ۱۷ کیلومتر باقی مانده خط ۳ و حدود ۱۲ کیلومتر از خط ۷ توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تکمیل و آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار