|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۷۸

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت از امکانپذیر شدن تشخیص بیماری سل در کمتر از ۱۰۰ دقیقه در کشور خبر داد و گفت: موضوع درمان رایگان مبتلایان به بیماری سل یکی از برنامه های مهم دولت است.

به گزترش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر دار وزارت بهداشت در حاشیه نشست بین منطقه ای همکاری های بین مرزی در کنترل و درمان بیماری سل اظهار داشت: با راه اندازی آزمایشگاه های مجهزف قادریم در کمتر از ۱۰۰ دقیقه بیماری سل را تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: این آزمایشگاهها در شهرهای، گلستان، مشهد، تهران، شیراز و اخیراً در شهرهای تبریز، اصفهان، خوزستان و زاهدان نیز راه اندازی شده است. این آزمایشگاه ها قادرند در مدت خیلی کوتاه بیماری سل را تشخیص دهند.

گویا در ادامه افزود: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت کشور ایران در حال حاضر در منطقه از نظر کنترل بیماری سل در رتبه نخست قرار دارد و این به دلیل وجود شبکه بهداشتی گسترده و ارائه خدمات بهداشتی مناسب در تمام مناطق روستایی و شهری در کشور است.

وی افزود: وجود آموزش و خدمات پیشگیری مناسب همچنین برنامه واکسیناسیون و پوشش بالای ۹۵ درصد برای کودکان و از طرفی تشخیص زود هنگام، درمان به موقع و امکان دسترسی به درمان رایگان برای همه مبتلایان باعثکنترل بیماری سل در کشور شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر دار وزارت بهداشت با بیان اینکه وظیفه دولت پرداخت هزینه رایگان درمان سل برای این مبتلایان است، گفت: موضوع درمان رایگان مبتلایان به بیماری سل یکی از برنامه های مهم دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کارگاه بین منطقه ای همکاری های بین مرزی در کنترل و درمان بیمارس سل، صبح امروز در هتل هویزه با حضور نماینده سازمان جهانی بهداشت و نماینده منطقه مدیترانه شرقی و نمایندگانی از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، پاکستان و افغانستان و مسئولین بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار