|
|
کدخبر: ۱۶۸۵۰۰

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی ۵۰۰ میلیون ریال اوراق وقف بیمارستان تخصصی سرطان خریداری کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله مکارم شیرازی، مرجع عالی قدر تقلید در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف، با اشاره به موقعیت برجسته این استان در مسائل پزشکی، اظهار داشت: شیراز در بسیاری از قسمت ها به ویژه مسائل طبابت حرف اول را می زند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای مداوا و امور پزشکی به این استان زیاد سفر می کنند و این آبرویی برای شیراز و جمهوری اسلامی است و البته نباید به این موقعیت بسنده کرد بلکه باید روز به روز به فکر پیشرفت و توسعه بیش تر بود.

وی در ادامه اهمیت وقف در آموزه های دینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: موقوفات باید طبق نیات واقفین و در محل خودش انجام شود تا روز به روز اعتماد عمومی به وقف و اوقاف بیش تر شود.

این مرجع تقلید افزود: درباره وقف جمعی سؤال کردند که آیا می شود به عنوان مثال در ساخت یک بیمارستان که هزینه اش بالاست افراد به صورت دسته جمعی مشارکت کنند و هر کس به اندازه توانش اوراق وقف را خریداری و در این امر خیر مشارکت کند؟ ما عرض کردیم: هیچ مانعی ندارد.

مکارم شیرازی تأکید کرد: این که کار بزرگ را به وسیله افراد متعدّد انجام می دهند اقدام ارزنده و خوبی است و من یادم هست سابق مسجدجامعی در شیراز ویران شده بود، مرحوم آیت الله دستغیب می خواستند آنجا را احیا کنند مردم حتی آجر می خریدند و شرکت می کردند در احیای آن که وقف جمعی بود.

وی افزود: اکنون نیز برای ساخت بیمارستان هایی که شدیداً مورد نیاز است انشاءالله برادران و خواهران به مقدار توان شان کمک کنند و این بهترین راه است که خیلی ها می خواهند در وقف شرکت کنند و پول کافی ندارند به اندازه ای که یک زمین و محل را بخرند.

این مرجع تقلید مشارکت در امر خیر وقف و دیگر کارهای خیر را باقیات الصالحات دانست و تأکید کرد: امیدواریم همه در وقف جمعی مشارکت کنند و برای روز قیامت خود زاد و توشه ای تهیه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با خرید ۵۰۰ میلیون ریال اوراق مشارکت وقف در این امر خیر مشارکت کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار