|
|
کدخبر: ۱۶۸۵۰۱

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرکز فعالیت های دینی شهرداری به ۲ هزار مسجد در تهران خدمات ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار و همچنین رئیس مرکز فعالیت های دینی شهردار تهران امروز در تالار ایوان شمس با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری برگزار شد.

حجةالاسلام مهدی خاموشی در مراسم تکریم ومعارفه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و همچنین رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری که امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: باتلاش های صورت گرفته ساخت ۷۲ مسجد در تهران در سطح شهر تهران اجرا شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به همکاری های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران از برنامه ساخت ۴۲۰ مسجد در نقاط شهر تهران تقدیر کرد و گفت: با وجود همه فعالیت های مثبت انجام شده در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر اما باز هم جای کار است.

محمدهادی ایازی معاون سابق قالیباف در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز اظهار داشت: اداره شهر بدون مشارکت مردم به جایی نمی رسد، در حوزه فرهنگی و اجتماعی با این باور که باید کار محله به مردم واگذار شود حرکت کردیم به طوری که با استمرار این وضعیت شاهد تغییرات فرهنگی بودیم.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی نیز در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اظهار داشت: برخی معضلات جدید بر مشکلات قدیم افزودن شده و دشمن بیرون به کمک نادانان درون دو هدف را برای ضربه زدن دنبال می کند. یکی از این اهداف این است که بگویند اسلام کارایی ندارد و دیگری اینکه بگویند رهبری استبداد است بنابراین همه باید بکوشند این حربه را از دست دشمن بگیرند.

وی به نمایندگی مردم از خدمات جهادی قالیباف تشکر کرد و خطاب به روحانیون فعال در شهرداری تهران گفت: روحانیت نمادی از دین و اسلام است و از آن ها تمنا دارم بیش تر از همیشه تواضع داشته باشند و رفتار و اقداماتشان در مسیر مردمی بودن و کارایی بیش تر باشد.

ارائه خدمات مرکز فعالیت های دینی شهرداری به ۲ هزار مسجد در تهران

حجةالاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در مراسم تکریم و معارفه معاون امور اجتماعی و فرهنگی از کمک های شخص شهردار تهران در پیشبرد اهداف فعالیت های دینی در شهر تهران قدردانی کرد و گفت: مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در تمامی مساجد شهر تهران ورود پیدا کرده و در بین دو هزار مسجد تهران مسجدی نیست که مرکز فعالیت های دینی در تامین، تجهیز و تکمیل برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری آن ورود پیدا نکرده باشد و اگر مسجدی هم هست همانند مسجد الجواد و نور مساجد بزرگ و قدیمی شهر تهران است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۰۰ روحانی به عنوان امام جماعت به محض گفتن الله اکبر در شهرداری های نواحی، شرکت ها و سازمان ها نماز جماعت را برپا می دارند، گفت: مرکز فعالیت های بومی شهرداری توانسته در تمامی اعیاد و مراسم های مذهبی و دینی حضور فعال داشته باشد و در این راستا به انجام وظیفه بپردازد.

ناصحی با اشاره به حضور حجت السلام صادق زاده به عنوان مدیر جدید مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که تحول عظیمی در حوزه فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران ایجاد شده است.

وی با انتقاد از این که فرهنگ مسئول واحد ندارد، گفت: ما نمی دانم مسئول ۶ دانگ فرهنگ کیست و امروز کدام سازمان از میان سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان اوقاف، شهرداری و سایر نهادها هر کدام چند دانگ در حوزه فرهنگ دارند و از این میان چنددانگ مربوط به شهرداری است.

وی حضور ۴ روحانی در حوزه های فرهنگی شهرداری تهران را نشان از علاقه قالیباف به روحانیون عنوان کرد.

شهرداری تهران در انجام امر به معروف گوی رقابت را از سایرین ربود

حجةالاسلام صادق زاده که به عنوان رئیس جدید مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران معرفی شد با اشاره به اینکه شهردار تهران یکی از بچه های مسجدی است، گفت: مصلی و مسجد را باید بسازیم چراکه مسئله مصلی مهم است و در این مسیر رئیس بلدیه و فرهیختگان شورا باید برنامه ریزی کنند که شهرداری کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهد.

وی افزود: درهمه جا از این ادعا دفاع می کنم که شهرداری تهران در انجام امر به معروف گوی رقابت را از سایر ارگان ها ربوده است و در شرایط کنونی همه باید بدانیم که دشمن با تمام وجود حمله کرده و برای نجات نسل جوان باید تلاش کرد.

صادق زاده با اشاره به سخنی از برنارد شاو که در آن گفته است " روزگاری که اروپا در توحش به سر می برد مردم آنجلس متمدن ترین مردم دنیا بودند زیرا که مسلمان بودند " گفت: این موضوعی است که ما نباید فراموش کنیم که اسلام چنین دیدگاهی را به وجود آورده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار