|
|
کدخبر: ۱۶۸۵۷۹

رئیس مرکز اسلامی فنلاند گفت: برای راه اندازی نخستین مسجد فنلاند با معماری اسلامی و گنبد و مناره مجوز های لازم کسب شده و به زودی این مرکز اسلامی افتتاح می شود.

به گزارش مشرق، مجید بهمن پور امشب در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه ۲۵ سال پیش به فنلاند مهاجرت کرده است، بیان کرد: در آن زمان فقط سه نفر شیعه در این کشور بود ولی کم کم تعداد شیعیان اضافه شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز اسلامی فنلاند تصریح کرد: با کمک سفیر وقت ایران در ابتدای امر برای فعالیت های مرکز یک آپارتمان خریدیم و پس از چند سال ساختمان بزرگتری خریدیم و دو سال زمان برد تا این مرکز به مرحله بهره برداری رسیده و تاکنون ۷۵۰ هزار یورو هزینه کرده ایم.

رئیس مرکز اسلامی فنلاند تصریح کرد: با دولت فنلاند مذاکره کردیم و این ساختمان نخستین ساختمانی در کشور فنلاند خواهد بود که دارای منار و گنبد خواهد بود و انشالله به زودی نخستین مسجد فنلاند احداثخواهد شد.

بهمن پور با اشاره به اینکه مراکز دیگر اسلامی کشور فنلاند هیچ کدام ظاهر مسجد را ندارد، یادآور شد: امیدواریم که اعتبار لازم فراهم شود و نخستین مسجد فنلاند با معماری اسلامی ساخته شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم تصریح کرد: در محرم گذشته با وجود مشکلات بسیار شدید مالی که داشتیم تصمیم گرفتیم به هر نحوی شده مراسم برگزار کردیم و ۱۴ شب برنامه برگزار کرده و در مراسم های ما هزار نفر حضور می یافتند.

رئیس مرکز اسلامی فنلاند با اشاره به اینکه فرزندش ملبس به لباس روحانیت بوده و نخستین طلبه فنلاندی است، تصریح کرد: در مرکز اسلامی نسبت به برگزاری کلاس های قرآن اقدام کرده و نخستین مدرسه فارسی را با ۱۲ دانش آموز راه اندازی کرده و در مرکز اسلامی فنلاند همه افراد به صورت داوطلب کار کرده و کسی حقوق بگیر نیست.

وی با اشاره به اینکه مرکز اسلامی با دولت فنلاند ارتباط خوبی دارد یادآور شد: در کتاب های درسی تعلیمات دینی که برای نخستین بار در تاریخ فنلاند تدوین شده اسم اهل بیت آورده شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار