|
|
کدخبر: ۱۶۸۷۸۲

عضو کمیسیون عمران شورا در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و محمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در مواردی که اقدام شهرداری مورد تأیید همه اعضای شوراست ولی در اجرا اشکالی وجود دارد نباید آن را در بوق و کرنا کنند چراکه این رفتاها باعثمی شود جریان ها نسبت به هم واکنش نشان دهند.

ابولفضل قناعتی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: تفاوت شورای دوره سوم و چهارم با یکدیگر از حیثکمیت باعثشده موضوعاتی که در شورا و مدیریت شهری به آنها بی توجهی شده بود یا توان رسیدگی به آن وجود نداشت به صورت دقیق تر رصد شود.

وی ادامه داد: در حقیقت افزایش تعداد کمیسیون های شورا، ایجاد کمیسیون نظارت و تفکیک کمیسیون عمران و معماری که امری لازم بود، باعثشده به موضوعات به صورت تخصصی توجه شود این در حالی است که حضور افراد متخصص در حوزه های سیاسی، شهری و فنی در شورای چهارم نشان می دهد بار علمی نمایندگان نسبت به دوره های قبلی متمایزتر است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در آغاز فعالیت شورای دوره چهارم بررسی برنامه پنج ساله شهرداری و بودجه سال ۹۳ بیشتر وقت شورای شهر را به خود اختصاص داد. با توجه به اینکه اعضای شورای دوره چهارم برنامه های آتی شهرداری را تدوین کرده اند و موضوعاتی که از نظر خودشان با اهمیت بوده را در برنامه لحاظ کرده اند دیگر هیچ هیچ عذری برایشان باقی نمی ماند که بعضا بگویند برنامه شورای شهر را قبول ندارند بنابراین باید پیگیر اجرای برنامه های تدوین شده باشند.

وی به دیدار اعضای شورای شهر با رهبر معظم انقلاب که در اواخر سال گذشته صورت گرفت اشاره کرد و گفت: دریافت منویات ایشان و لحاظ کردن آن در برنامه پنج ساله شهرداری تهران یکی از نقاط عطف برنامه پنج ساله است که امیدواریم با اجرای صحیح آن بتوانیم به نقطه نظارت ایشان دست یابیم.

قناعتی خاطرنشان کرد: آنچه در دوره چهارم بیشتر به آن توجه داریم و فکر می کنم از موضوعات قبلی بیشتر به درد جامعه می خورد این است که ۳۱ عضو شورا سفت و محکم بر عملکرد شهرداری نظارت دارند و می توان گفت نسبت به دوره قبل حساسیت ها افزایش یافته است، به گونه ای که وقتی درختی قطع می شود اعضای شورا واکنش نشان می دهند و این وضعیت نشان می دهد در همه حوزه ها با توجه به تعدد کمیسیون ها اعضای شورا به راحتی از کنار موضوعات نمی گذرند.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: تا به امروز بر آنچه در حوزه های فنی شهر و خدمات به شهروندان توسط هر دو جریان فکری در شورای شهر تصمیم گیری شده اتفاق نظر وجود داشته هرچند در نحوه اجرا انتقاداتی وجود داشته باشد. همه اعضا معتقدند معضلات تهران در همه حوزه ها باید بر طرف شود ولی در شیوه اجرا انتقاداتی به مدیریت شهری وجود دارد که برخی اعضا در برخی موارد تند روی می کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه لازم است این مسائل با سعه صدر پیگیری شود چراکه در این بین برخی افراد سوءاستفاده می کنند، ادامه داد: در مواردی که اقدام شهرداری مورد تأیید همه اعضای شوراست ولی در اجرا اشکالی وجود دارد نباید آن را در بوق و کرنا کنند چراکه در انجام هر کاری ممکن است مشکلاتی به وجود می آید اما این رفتاها باعثمی شود جریان ها نسبت به هم واکنش نشان دهند.

وی به حادثه واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان اشاره کرد و گفت: این حوادثهمواره در جامعه رخ داده و ممکن است باز هم اتفاق بیوفتد هرچند وظیفه ما این است که حداکثر توان و تلاشمان را بر این بگذاریم که از دماغ یک شهروند خونی نیاید ولی نباید با وقوع یک حادثه همه زحمات یک مدیر را زیر سوال برد. علی رغم زحماتی که در دولت کشیده می شود در سطح کشور نیز اتفاقاتی رخ می دهد که باید به مدیر مربوطه انتقادات کرد اما به کاربردن کلملاتی که باعثتحریک جریان رو به رو شود رویکر درستی نیست.

قناعتی خاطرنشان کرد: هر جریان فکری به دنبال این است که عقبه ذهنی خود را در برنامه های شهری یا کشوری مدل سازی کند اما لازمه این کار در نظر گرفتن تصمیم اکثریت آن در شرایطی آرام و بدون تنش است تا به مسئله به اختلاف نظر کشیده نشود و تجربه شورای دوره اول تکرار شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار