|
|
کدخبر: ۱۶۸۷۸۳

بهرام عظیمی در گفتگو با مشرق:

تمام ماههای اخیر را درگیر این کار بوده ام. این روزها همچنان درگیر تصویرسازی هستیم و بعد از تصویرسازی می رویم سراغ صداگذاری و دوبله.

گروه فرهنگی مشرق -بهرام عظیمی بعد از انیمیشنهای آموزشی که برای تلویزیون ساخت و به واسطه آن انیمیشنها تواناییهای خود را نشان داد به سراغ سینما رفت و با ساخت انیمیشن بلند «تهران ۱۵۰۰» که داستانی تخیلی را در یک سده آینده روایت می کرد تصویری جدید از تواناییهای انیماتورهای ایرانی را عرضه کرد. او که تصمیم دارد به همراه تهیه کننده «تهران ۱۵۰۰» دومین اثر سینمایی بلند خود با عنوان «ابرقهرمانی از نازی آباد» را نیز بسازد چند ماهی است درگیر پروژه ای خیریه شده است. پروژه ای با محوریت ساخت یک انیمیشن کوتاه که بناست تصویری نو از فرزندان یتیم ارائه کند. تولید این انیمیشن که «یتیم» نام دارد با همکاری موسسه خیریه امام هادی قم صورت پذیرفته است و جالب اینجاست که تمامی هزینه های تولید کار به صورت خیریه تامین شده است.

عظیمی در گفتگو با «مشرق» درباره روند تولید این کار می گوید: «تمام ماههای اخیر را درگیر این کار بوده ام. این روزها همچنان درگیر تصویرسازی هستیم و بعد از تصویرسازی می رویم سراغ صداگذاری و دوبله.»

۵۰۰ نفر انسان خَیر بودجه تولید کار را فراهم کردند
عظیمی درباره تفاوت این کار با سایر انیمیشنهایی که ساخته است می گوید: «اصلی ترین تفاوت، هدف از تولید این کار است. سفارش دهنده اصلی کار هم حاج آقا محقق در موسسه امام هادی قم بوده اند اما برای ساخت این انیمیشن حدودا ۵۰۰ نفر خَیِر کنار هم قرار گرفتند و پول گذاشتند تا کاری در جهت حمایت از کودکان بی سرپرست انجام گیرد یعنی کار به طور کامل در بخش خصوصی تولید می شود و این اتفاقی نیست که متداول باشد.»

انیمیشن " یتیم " را با جان و دل می سازیم
بهرام عظیمی درباره اینکه آیا خودش هم برای این کار رایگان فعالیت داشته یا نه اظهار می دارد: «انیمیشن ساختن کار پرهزینه ای است و نمی شود مجانی کار کرد اما از آنجا که کار، خیریه بود من و گروهم فقط یک سوم دستمزدمان را گرفتیم ولی این را بدانید انیمیشن " یتیم " را با جان و دل می سازیم چون به لحاظ اهمیت کار به شدت دلبسته اش شده ایم.»


یتیم فیلم ما توسری خور نیست
این انیمیشن ساز به محتوای متفاوت این انیمیشن در تصویرسازی از یک کودک یتیم اشاره کرده و می افزاید: «به دنبال کلیشه سازی نبودیم برای هم یتیمی را در فیلم تصویرسازی کردیم که نه تنها توسری خور و مظلوم نما نیست که اتفاقا بسیار هم لارژ است و وضعیت اقتصادی مطلوبی دارد اما علیرغم وضعیت اقتصادی مناسب به دلیل محرومیت از داشتن پدر و مادر درگیریهای خاص خود را دارد.»

همه پشت هم بودیم در جهت هدف معنوی کار
بهرام عظیمی با خاص خواندن این کار ادامه می دهد: «پروسه تولید کار واقعا خاص بود و از نظر روحی، محتوای کار و هدف از تولید به شدت موثر بود تا مسیر درست را برویم. گروه درگیر کار آن قدر از نظر روحی وجه خداپسندانه انیمیشن برایشان مهم بود که بدون کمترین اصطکاکی به هم در پیشبرد کار کمک می کردند. چه من که کارگردان کار بودم چه اعضای گروهم هیچ کدام اهل غر زدن و انداختن مسئولیت گردن همدیگر نبودیم و اتفاقا همه پشت هم بودیم در جهت هدف معنوی کار.»



این بهترین اثر زندگیمان است
عظیمی که قصد دارد «یتیم» را در جشنواره های مختص ژآنر انیمیشن به نمایش درآورد در انتهای صحبتهای خود اظهار می دارد: «وجه خداپسندانه کار باعثشد که انیمیشن ۱۲ دقیقه ای " یتیم " بهترین اثر زندگیمان باشد و به جرات به شما می گویم این باکیفیت ترین کاری است که انجام داده ایم. اثر به شدت خاص شده و به لحاظ روحی به شدت درگیرمان کرد. انتظارم این است که مخاطبان نیز فارغ از اینکه ایرانی باشند یا غیرایرانی با پیام فیلم ارتباط لازم را برقرار کرده و فیلم تاثیر روحی لازم را برایشان داشته باشد.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار