|
|
کدخبر: ۱۶۸۸۳۸

اسلام پژوه برجسته تونسی گفت: شبکه های ضد شیعه قمه زنی را نمادی از شیعه معرفی کنند و باعثتخریب شیعه می شوند.

به گزارش مشرق، محمد تیجانی بعدازظهر امروز در حوزه علمیه آیت الله آخوند با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام محمد باقر(ع) و روز بزرگداشت معلم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) نقطه آغاز شکوفایی خود بود و این انقلاب زمانی آغاز شد که امام خمینی(ره) در پاریس اقامت داشتند.

وی به این روایت اشاره کرد که «در آخرالزمان اسلام از غرب به جهان اسلام بر می گردد» و گفت: این انقلاب زمانی اتفاق افتاد که هیچ کشور اسلامی امام خمینی(ره) را به داخل کشور راه ندادند و از ترس حکومت پهلوی مخالف ورود وی به سرزمین های خود بودند.

استاد دانشگاه سوربن فرانسه یکی از افتخارات خود را زمانی می داند که در پاریس به همراه دانشجویان ایرانی به دیدار امام رفته و از صحبت های ایشان استفاده کردند.

وی افزود: علامه مطهری دست راست امام خمینی بود و آنقدر که امام برای شهادت دکتر مطهری متأثر شد برای شهادت هیچ یک از اطرافیانش متأثر نشد.

تیجانی در باره شخصیت شهید مطهری گفت: مطهری فقط یک انقلابی نبود بلکه یک فیلسوف و اندیشمند بزرگ بود که در صحبت های خود شنوندگان را قانع می کرد.

وی به کتاب «حماسه حسینی» شهید مطهری اشاره کرد و ادامه داد: در این کتاب نقدهای بسیار خوبی برای اصلاح عزاداری و «روضه خوان ها حسینی» نوشته شده که بسیار جای تأمل دارد.

این اسلام پژوه برجسته گفت: گاهی روضه خوان هایی ادعای تبلیغ امام حسین(ع) را دارند در حالی که به گونه ای به امام حسین(ع) توهین می کنند.

وی یادآور شد: دقت شهید مطهری را می توان در این گونه دور پردازی ها شاهد بود.

تیجانی جامعه شیعه را یک جامعه عالم و دانشمند برشمرد و اظهار داشت: دشمنان شیعه به دنبال بهانه جویی علیه شیعه هستند و ضد شیعه عمل می کنند.

وی یکی از راه های ترویج افکار ضد شیعی را شبکه های ماهواره ای دانست و گفت: شبکه های ماهواره ای ضد شیعه هیچ کدام از شعائر شیعیان را منتشر نمی کنند و فقط توجه ویژه ای به برخی مسائل خاص مثل قمه زنی دارند.

این اسلام پژوه تونسی افزود: شبکه های ضد شیعه می خواهند قمه زنی را نمادی از شیعه معرفی کنند و باعثتخریب شیعه شوند.

وی گفت: علما به این دلیل خواستار حکم ثانویه برای قمه زنی هستند چرا که باعثتخریب چهره شیعه در جهان می شود.

تیجانی در پایان سخنان خود از علمای بزرگ و طلاب دینی خواست که سنت امام صادق(ع) درباره عاشورا را احیا کنند.

دکتر محمد تیجانی سماوی در سال ۱۹۳۶ میلادی در شهر «قفصه» یکی از شهرهای جنوبی کشور تونس، در خانواده ای سرشناس و مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را تا پایان دبیرستان در همان جا گذراند و سپس در دانشکده علم و صنعت تحصیلاتش را تا اخذ مدرک مهندسی ادامه داد. وی از کودکی به معارف دینی علاقه فراوانی داشت و با استعداد فوق العاده ای که داشت، در علم و معارف دینی معروف شد.

در مسافرت های فراوانی که به مصر، حجاز، عراق و کشورهای دیگر برای کسب معرفت، آگاهی، ادای حج و عمره داشت، به حقانیت مذهب شیعه پی برد و تشیع خود را رسماً اعلام کرد.

وی قوی ترین دلیل خود را از شیعه شدن، حضرت علی(ع) می داند و می گوید: «من دریافتم شیعیان به مذهبی اعتقاد دارند که به علی بن ابی طالب(ع) منسوب است. من به این دلیل قوی، باور پیدا کردم؛ زیرا علی بن ابی طالب(ع) تربیت یافته پیامبر(ص) بود و حضرت رسول(ص) تمام علوم را به وی آموخت و فرمود: من شهر علم هستم و علی باب ورود آن است.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار