|
|
کدخبر: ۱۶۸۸۵۸

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور از کاهش ۶۰ درصدی بودجه این بنیاد در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، بهروز مینایی عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه بازه های ملی رایانه ای در کاشان اظهار داشت: در سال گذشته بودجه این بنیاد ۷۰ میلیارد ریال بود که تنها ۳۵۰ میلیارد آن محقق شد و در سال جاری این بودجه ۳۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ اعتبارات مصوب شده چندان مهم نیست بلکه میزانی که برای ما محقق می شود و بر اساس آن باید برنامه ریزی کنیم حائز اهمیت است زیرا اگر بودجه ای مصوب و سپس بدست ما نرسد موجب ایجاد نوعی سرخوردگی می شود که امیدوارم حداقل این بودجه در سال جاری به طور کامل محقق شود و با کاهش مجدد آن مواجه نشویم.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور خاطرنشان کرد: این بنیاد در سال ۱۳۸۶ تأسیس شده و در این مدت توانسته است ۲ هزار بازی رایانه ای تولید داخل را به بازار عرضه کند.

به گفته وی به دلیل نوپا بودن بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور رتبه ایران قابل توجه نیست ولی در آسیا توانسته ایم رتبه پنج را کسب کنیم و در منطقه و میان کشورهای اسلامی نیز رتبه اول را به دست آورده ایم.

مینایی از معضلات تولید بازی های رایانه ای را عدم رعایت و اجرای دقیق قانون منع کپی رایت در کشور عنوان کرد و افزود: این امر موجب شده است تا بازی های خارجی ارزان تر و به صورت کپی به دست متقاضیان برسد و تولیدات داخلی توان مقابله با آنها را نداشته باشد.

این مقام مسئول متذکر شد: درآمدزایی تولیدات تولیدکنندگان داخلی در بیرون کشور بسیار قابل توجه است و نشان از توانایی تولیدکنندگان ایرانی و پذیرش تولیداتشان توسط سایر کشورها است که نیاز به حمایت و عزم ملی و کار جهادی در این زمینه داریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار