|
|
کدخبر: ۱۶۸۹۱۰

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات موجود در این وزارتخانه تصریح کرد: باور دارم مشکلاتی مانند تورم نیروی انسانی در بعضی از مناطق و کمبود آن در مناطق دیگر ناشی از فقدان برنامه ریزی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در آستانه روز معلم طی یادداشتی تصریح کرد: معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است و نقش او در فرایند آموزش و پرورش، ممتاز است. اگر آموزش و پرورش بخواهد به کیفیت برسد چاره ای جز تقویت نیروی انسانی ندارد به همین دلیل است که در آموزش و پرورش دولت یازدهم " ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی " یکی از چهار سیاست اصلی است.

وی در این یادداشت یادآور شد: معتقدم " معلمان " طلایه داران تعلیم و تربیت هستند آنها می توانند منشا تحول، نوآوری، خلاقیت، انتقال فرهنگ و ارزش های نظام باشند و در یک جمله، این " نیروی انسانی " است که به کمک سایر عوامل و در رأس همه آنها می تواند سند تحول نظام آموزشی را محقق کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که امروز آموزش و پرورش کشور مصمم به اجرای دقیق و موثرسند تحول است و مهم ترین پیش نیاز اجرای آن تأمین نیروی انسانی متخصص، متعهد دارای شایستگی های معنوی و تخصصی معلمی است.

وی نوشت: در وزارتخانه ای که مهمترین سرمایه اش " نیروی انسانی " است این سرمایه باید " مدیریت شود. ما باید ببینیم که در آینده چه نیروهایی نیاز داریم؟ در هر منطقه چه رشته هایی و یا چه جنسیتی و در کدام دوره های تحصیلی معلم نیاز داریم؟ و این نیاز به نیروی انسانی را مدیریت کنیم. بدون تردید خطا در " برنامه ریزی نیروی انسانی " آینده ما را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

باور دارم مشکلاتی مانند تورم نیروی انسانی در بعضی از مناطق و کمبود آن در مناطق دیگر و آنچه که مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را زجر می دهد ناشی از فقدان برنامه ریزی " نیروی انسانی " در آموزش و پرورش است.

به همین دلیل است که ساماندهی نیروی انسانی را به عنوان یکی از محورهای اصلی کار قرار دادیم و امیدواریم که در یکی دو سال آینده بتوانیم نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را سامان بدهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار