|
|
کدخبر: ۱۶۸۹۹۵

گفت وگوی تسنیم با معلمی که زندگی اش را صرف درمان دانش آموزان بیمار کرده است

خبرگزاری تسنیم: سارا در پناه ثریا روزنه های امید به آینده را این روزها در زندگیش احساس می کند. خانم معلم مادرانه ایستاده تا با تلاش برای تامین هزینه های درمان دانش آموزش، آینده را به گونه ای شیرین برای سارا رقم بزند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، سارا این روزها وارد ۱۰ سالگی می شود، اما همانند سایر همکلاسی های خود درگیر بازی های کودکانه و درس و تکلیف مدرسه نیست. سارا بیشتر اوقاتش را تنها کنج حیاط مدرسه یا گوشه کلاس درس با فکر انگشتان از دست رفته و صورت سوخته اش سپری می کند اما در این میان او یک ناجی دارد، کسی که لحظه به لحظه همراهیش می کند و در کنارش مقاوم ایستاده تا سارای داستان ما بتواند به آینده ای روشن دل خوش کند.

خودش را " ثریا مطهر نیا " ۳۶ ساله و دارای دو فرزند ۱۲ و ۸ ساله معرفی می کند.اما در کنار دغدغه فرزندانش، دلنگرانی مهم این روزهای وی، سارا دانش آموز کلاس سومش است. دانش آموزی که برای خانم معلم حالا تقریبا ۳ سالی می شود که حکم یک فرزند را دارد و مادرانه در تلاش برای درمان بیماری ساراست.

** سوختگی سارا در ۷ ماهگی و قطع ۷ انگشت دستانش

آنگونه که " مطهرنیا " معلم سارا به تسنیم می گوید: سارا در ۷ ماهگی به دلیل ریختن آب جوش بر روی بدنش دچار سوختگی شدید شد به گونه ای که هم اکنون بخش زیادی از موهای سرش به علت سوختگی ریخته، صورتش دچار آسیب شده و ۷ انگشت دستانش به علت شدت جراحات سوختگی قطع شده است.
خانم معلم هنگامی که می خواهد حالات سارا در مدرسه را برایمان وصف کند،بغض راه گلویش را گرفته و سخنانش برای چند دقیقه ای قطع می شود.

می گوید:سارا به دلیل سوختگی صورت و قطع انگشتان دستش همیشه از سایر بچه ها فاصله گرفته و حتی زنگ های تفریح تنها در گوشه ای از حیاط می نشیندهر وقت که از پنجره اتاق مدیر به حیاط مدرسه نگاه کرده و می بینم سایر دانش آموزان مشغول بازی هستند اما سارا به تنهایی در گوشه ای جدا از جمع ایستاده استبه شدت ناراحت می شوم شاید ناراحتی همین کودک بود که باعثشد تمام تلاشم را برای درمان سارا به کار ببندم.

خانم معلم تصمیم می گیرد برای درمان سارا با یک " یا علی " تلاشش را آغاز کند چرا که خانواده سارا وضعیت مالی مناسبی را برای پرداخت هزینه های درمان ندارند از این رو مطهرنیا گام به گام در مسیر درمان سارا او را همراهی کرده و دائما برای جراحی های ترمیمی دانش آموزش را از بیجار به تهران می آورد.

** هزینه ۴۰ میلیون تومانی برای رشد انگشتان سوخته سارا

اما هزینه های درمان سارا بسیار زیاد است و پزشک معالج برای اینکه انگشتان سارا که دچار سوختگی شدید شده، بتوانند مجدد رشد کنند، دستگاهی را بر روی دستان سارا نصب کرده که هزینه آن ۴۰ میلیون تومان شده است.

خانم معلم این روزها نگران از ناتوانی در تامین هزینه ها و ادامه درمان ساراستاما به گفته خودش تمام تلاشش را می کند تا با استفاده از کمک های خیران روند درمان را ادامه دهدچرا که سارا از زمانی که متوجه شده انگشتانش درست می شود، انگیزه و امیدی مجدد برای زندگی پیدا کرده است و دیگر گوشه حیاط مدرسه به تنهایی زنگ های تفریح را سپری نمی کند.

** نهادهای حمایتی در تامین هزینه های درمان سارا را حمایت نکردند

آنگونه که " مطهرنیا " معلم سارا می گوید:برای تامین هزینه های درمان این دانش آموز به نهادهای حمایتی متعددی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و حتی مجلس نیز مراجعه کردم اما هیچ کدام از این نهادها حاضر به آن نشدند که برای تامین هزینه ها به سارا کمک کنندو تنها امید ما به خیرانی است که شناسایی کرده ایم.

** تلاش خانم معلم برای راه اندازی خیریه ای ویژه دانش آموزان بیمار

خانم معلم این روزها در تلاش است تا یک موسسه خیریه را راه اندازی کند تا با همکاری خیران بتواند هزینه های درمان سارا و سایر دانش آموزان نیازمند و بیمار بیجار را تامین کند.

" مطهرنیا " می گوید: به غیر از سارا دانش آموزان دیگری در بیجار زندگی می کنند که دارای بیماری های مختلفی هستند که به دلیل ضعف مالی خانواده از درمان ناتوان هستند.زهرا دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی است که مانند ماهان دانش آموز مریوانی دچار ریزش موی سر و ابرو شده است اما به دلیل مشکل مالی نمی تواند برای درمان بیماریش اقدام کند.

پدر سارا با ابراز ناراحتی از اینکه مردم تصور می کنند هزینه های هنگفتی توسط خیران به سارا کمک شده است، گفت: مبلغ ناچیزی بابت درمان هزینه های سارا به ما کمک شده است.

خانم معلم نیز دو نیم سکه و مبلغ یک و میلیون هدیه ای را که بابت تقدیر به وی داده بودند برای انجام مرحله بعدی جراحی سارا تقدیم کرده است.

به گزارش تسنیم در جای جای این سرزمین هستند معلمانی که جلوه ای روشن از این جمله اند معلم قافله سالار عشق است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار