|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۲۲

آیت الله سبحانی در دیدار وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سبحانی گفت: با توجه به اینکه افزایش نسل بسیار مهم و از ضروریات کشور است باید مجلس قوانین سیاست های کاهش جمعیت را تغییر دهد چرا که این سیاست نسخه دشمنان نظام برای ما بود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقم، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر و مدیران وزارت ‏بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جهت مشابهت های فق ها و اطبا هیچ فقیهی نمی تواند در موضوع شناسی بی نیاز از طبیب باشد، اظهار کرد: فقیه احکام هر مسئله ای را بیان و طبیب شناخت موضوعات را دنبال می کند از همین رو می توان گفت طبیب و فقیه هر دو از یک خانواده هستند.

مرجع تقلید شیعیان به بعد عفاف و حجاب در بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: بیمارستان ها مکانی برای خدمت به بیماران است برای همین باید تقوا و عفاف در این مکان ها رعایت شود.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: توصیه و پیشنهاد ما به پزشکان و پرستاران که درباره مسائل شرعی خود در بیمارستان ها می پرسند این است که در شغل خود بمانند و اگر راهکار و پیشنهادی برای بهبود وضعیت در بیمارستان ها دارند ارائه کنند.

وی افزایش نسل را در جامعه مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه افزایش نسل بسیار مهم است باید مجلس قوانین سیاست های کاهش جمعیت را تغییر دهد چرا که این سیاست نسخه دشمنان نظام برای ما بود.

آیت الله سبحانی با تاکید براینکه برای تامین امنیت و پیشرفت نیازمند نسل جوان هستیم، گفت: در پاسخ به اینکه برخی مشکلات و مسائل مالی را دلیل کاهش جمعیت بیان می کنند باید گفت خداوند روزی بندگانش را تامین می کند از همین رو باید قوانین قبلی لغو شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه نباید اختیار دست کسانی باشد که طرح کاهش جمعیت را ترویج می کنند، خاطرنشان کرد: طرح دیگری که باید در بیمارستان ها اجرا شود رایگان شدن زایمان های طبیعی است.

وی گفت: باید وضع قوانین در جهتی باشد که به جز موارد ضروری زایمان فقط طبیعی باشد و انتخاب زایمان طبیعی یا سزارین به تصمیم پزشکان باشد.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار