|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۲۳

تسنیم از رویدادهای حوزه علمیه قم گزارش می دهد؛

خبرگزاری تسنیم: مراجع تقلید و اساتید حوزه علمیه در دیدار با وزرای بهداشت و ارتباطات بر حل مشکلات مردم تاکید و برای دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت کردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقم، وزرای بهداشت و ارتباطات روز گذشته با مراج عظام تقلید و اساتید حوزه علمیه در قم دیدار کردند که در این دیدار ها بر حل مشکلات هر چه زود تر مردم کل کشور تاکید شد.

می خواهیم حق همه مردم ادا شود

آیت الله صافی گلپایگانی که در دیدار با وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و هیئت همراه سخن می گفت، اظهار کرد: به دنبال گرفتن حق کسی نیستیم بلکه می خواهیم حق همه مردم ادا شود و همه مسائل اجرایی باید به صورت درست اجرا شود و نقاط ضعف اصلاح گردد و البته ضعف همیشه هست و هر مقدار که می توانیم باید آن را برطرف کنیم و باید همه با هم تلاش کنیم تا مشکلاتی ایجاد نشود.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: همه مطالب را ما در حوزه در نظر داریم و دعا می کنیم مشکلاتی که وجود دارد، از بین برود و شما و رئیس جمهور در همه کار ها موفق باشید و همه باید با هم باشیم.

باید به قم توجه و رسیدگی بیش تری شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر و مدیران وزارت ‏بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت و جایگاه استان قم در کشور اظهار کرد: قم با وجودی که سالانه بیش از ۱۵ میلیون زائر دارد اما باز هم دارای محرومیت ها و عقب ماندگی های زیادی است.

مرجع تقلید شیعیان با اظهار امیدواری بابت مدیریت جدید وزارت بهداشت برای تحول در درمان و آموزش پزشکی افزود: دولت با حسن انتخاب خود وزیر جدید بهداشت را معرفی کرد که تا به الآن کارهایی را در این زمینه انجام داده است اما امیدواریم باز هم شاهد تحولات چشمگیری باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه شهر قم به جهت دارا بودن بزرگ ترین حوزه های علمیه جهان شایسته نیست شهری عقب مانده بماند، تصریح کرد: شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی و پرورش دهنده امام خمینی(ره) است، از همین رو باید از همه نظر و در همه ابعاد الگو باشد.

وی با بیان اینکه لازم است با بهبود وضعیت مالی دولت در آینده قم نیز در همه ابعاد به ویژه در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت کند، تصریح کرد: ازآنجا که زائران و مسافرانی که به قم سفر می کنند باید تحولات و پیشرفت های کانونانقلاب و مذهب را ببینند و متوجه شوند که ملت ایران به این شهر توجه دارد در همین راستا بار ها به مسئولان شهر و استان در این باره تأکید کرده ایم.

آیت الله مکارم شیرازی به اصل «پیشگیری مهم تر از درمان است» اشاره کرد و گفت: سیستم درمانی کشور باید با تقویت بهداشت عمومی تلاش خود را برای پیشگیری از بروز بیماری ها به کار بگیرد.

روحانیون در حج باید حجاج را از لحاظ فکر متحول کنند

آیت الله جعفر سبحانی در همایش مسعای قلم با بیان اینکه در شرایطی که دولت های استکباری جهان به مقابله با شیعه پرداخته اند انتشار آثاری با موضوع حج یک امر به معروف بزرگ است، اظهار کرد: حج دارای دو بعد سیاسی و عبادی است از همین رو روحانیون حج باید با دعوت حجاج به تقوا آن ها را از نظر فکری متحول کنند.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حج پالایش نفس است، افزود: حج عملی والا است که نباید با سختگیری حجاج را از اعمال آن ترساند بلکه با تشریح اعمال کاری کنید که پس از این سفر یک انسان متحول بیرون بیاید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه حج معرفت و کمال به همراه دارد، خاطرنشان کرد: حج وحدت اسلامی را به همراه دارد از همین رو باید در مسلمانان باید در کمال آرامش اعمال حج را انجام دهند و به اعمال خود برسند.

وی با اشاره به برخی تحرکات در راستای تقابل با شیعه گفت: در شرایطی که همه جهان به بحثاحترام به حقوق بشر اهمیت می دهند مفتی اندونزی فتوای جهاد با شیعه را صادر می کند اینگونه کار ها نشان دهنده مشکل عمیقی است که آن ها با شیعه دارند.

آیت الله سبحانی با تاکید براینکه مسئولان عربستان سعودی باید در راستای تامین امنیت حجاج تلاش کنند، بیان کرد: حفظ امنیت حجاج وظیفه حاکمان سعودی است از آنجا که احترام به مه مان جزئی از سنت عرب ها بوده حاکمان و سران سعودی نیز باید به حجاج احترام بگذارند و مانع اهانت به علمای شیعی شوند.

رسیدگی به بیمار بالا ترین عبادت است

آیت الله وحید خراسانی با اشاره به اینکه هرکس در انجام هر اموری باید اول خود کار، دوم ریشه کار و در نهایت آخر کار را بشناسد، اظهار کرد: بیمار چشم به راه پزشک و رسیدگی اوست و همچنین رسیدگی به بیمار بالا ترین عبادت است. حج مستحب بسیار ارزش دارد و بسیاری از اعمال به پای آن نمی رسد ولی با این وجود، خدمت به بیمار دلشکسته از حج مستحبی هم بالا تر است. بدانید که سلامت مردم رکن همه ارکان است. ابن سینا عمری را در فلسفه و طب سپری کرد و در اواخر عمر در اوج پختگی کتابی دارد به نام شرح اشارات. یک اشاره از آن، شرح تناسب روح و بدن است چون روح و جسم از هم متاثر می شوند و ارتباط بین این دو یک غوغا است. تغییر در هر کدام از این دو، دیگری را متاثر می کند.

وی خاطرنشان کرد: کار شما مقدمه کار دین است. به مردم رسیدگی کنید که دادرسی ندارند نفس محتاجان و بیماران شما را زنده می کند و خدا و حضرت ولی عصر از شما راضی خواهند بود. اول سعی کنید به آن ها که ضعیف تر هستند، رسیدگی کنید. هر نفس فرد محتاج، زیر بال دولت را می گیرد. به شما و چهارصد هزار نفر از همکارانتان می گویم که کار پزشکی را ترک نکنید. اگر شما تمام قرآن را در حد توان بخوانید و به امام زمان هدیه کنید، بدانید که خداوند متعال و ولی عصر(عج) دست شما را می گیرند. کار شما با این وضعیت موجود دولت، بسیار مشکل است. بدانید که ما مشکلات شما و مردم را می دانیم.

حج موجب وحدت میان مسلمانان است

در همایش مسعای قلم آیت الله جعفر سبحانی با اشاره به جنبه های مختلف حج اظهار کرد: حج موجب وحدت اسلامی در میان مسلمانان می شود و این در حالی است که تمام اعمال حج یک نوع معرفت و کمال است که انسان ها سعی می کنند در سفر حج یک انسان کامل که نفسشان پاک شده است به شهر خود بازگردند.
آیت الله محمد ری شهری با اشاره به برگزاری همایش مسعای قلم عنوان کرد: برگزاری این همایش کار بسیار خوب و پسندیده ای است که قلم های که درباره حج و زیارت نوشته می شوند را باید بسیار ارج نهاد.

مراقب نگرش های تک بعدی باشید

آیت الله نوری همدانی در دیدار با وزیر بهداشت با اشاره به اینکه موضوع بهداشت در روایات بسیار زیادی مورد تاکید قرار گرفته شده است اظهار کرد: تک بعدی نگریستن در دین یکی از مشکلات بسیار زیادی است که امروز گریبان گیر جامعه ما شده است زیرا دین اسلام در تمامی ابعاد صاحب نظر است و با مراجعه به دین می تواند مسیر رشد و تعالی جامعه را مشخص کرد.

استاد حوزه علمیه قم نظم و برنامه در امور را از اولویت های مدیریتی کشور دانست و گفت: کسی که دارای نظم نیست نمی تواند در جامعه خود موفق باشد.
ایت الله نوری همدانی استقامت و پایداری در امور را بسیار ضروری دانست و افزود: در نظام اسلامی بزرگ ترین توفیق خدمت رسانی به مردم است و این توفیق را جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است و اکنون نیز این توفیق نسیب شما شده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت جامعه اسلامی باید بدست نائب معصوم اداره شود تصریح کرد: کرامت انسان ها اجازه نمی دهد که افراد ظالم در جامعه حکومت کنند و اکنون به برکت جمهوری اسلامی این شرایط فراهم شده است و ما باید قدر دان این موضوع باشیم.

این مرجع تقلید گفت: سلامت یکی از موضوعاتی است که در دین اسلام و در روارات بسیار زیادی مورد تاکید قرار گرفته است و متاسفانه مردم قدر سلامت خود را نمی دانند و این موضوع باید توسط وزارت بهداشت به مردم گوش زد شود.

دولت اهتمام بیش تری به حوزه بهداشت و سلامت بدهد

آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سوابق وزیر بهداشت، اظهار کرد: از اینکه با دل و جان برای خدمت کردن حاضر شده اید، تقدیر می کنم و البته دولت باید اهتمام بیشتری به حوزه بهداشت و درمان و سلامت عمومی داشته باشد و برای تامین دارو به ویژه برای بیماران صعب العلاج اقدامات بیشتری صورت گیرد.

آیت الله موسوی اردبیلی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور سلامت و درمان را در اولیت کاری خود قرار داده است و امیدواریم در ادامه مسیر خود نیز با موفقیت به کار خود بپردازد و البته حوزه بهداشت و درمان بسیار حساس است و فعالیت شما در این حوزه، اجر و ثواب بسیاری دارد و باید در کار خوب خود، پشتکار بیشتری به خرج دهید.

عفاف و تقوا در بیمارستان ها رعایت شود

آیت الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر و مدیران وزارت ‏بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جهت مشابهت های فق ها و اطبا هیچ فقیهی نمی تواند در موضوع شناسی بی نیاز از طبیب باشد، اظهار کرد: فقیه احکام هر مسئله ای را بیان و طبیب شناخت موضوعات را دنبال می کند از همین رو می توان گفت طبیب و فقیه هر دو از یک خانواده هستند و بیمارستان ها مکانی برای خدمت به بیماران هستند که ببرای همین باید تقوا و عفاف در این مکان ها رعایت شود.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: توصیه و پیشنهاد ما به پزشکان و پرستاران که درباره مسائل شرعی خود در بیمارستان ها می پرسند این است که در شغل خود بمانند و اگر راهکار و پیشنهادی برای بهبود وضعیت در بیمارستان ها دارند ارائه کنند.

باید با عزم ملی در جهت ترویج فرهنگ سلامت تلاش کنیم

آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهتمام وزارت بهداشت برای اصلاح فرهنگ تغذیه اظهار کرد: باید با عزم ملی در جهت ترویج فرهنگ بهینه سلامت تلاش شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه وزارت بهداشت باید همواره در راستای فرهنگ مناسب تغذیه تلاش کند، تصریح کرد: پزشکان باید باید برای کمک به محرومان و مستضعفان همیاری داشته باشند.

مدیران مردم را در صحنه حفظ کنند

آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش مردم در استقرار و استمرار نظام اسلامی اظهار کرد: مدیران و مسئولان علاوه بر اینکه باید سخنانشان مردمی باشد همچنین باید مردم را در صحنه حفظ و دفاع از نظام برپا دارند.

مفسر بزرگ قرآن کریم با اشاره به فرهنگ قرآنی به عنوان پشتوانه فرهنگ اقتصاد کشور افزود: مال و ثروت در فرهنگ قرآن ستون سیاست و اقتصاد است از همین رو نباید به دست مدیران نالایق بیفتد.

مرجع تقلید شیعیان ملت بی ثروت ملتی فاقد قدرت قیام برشمرد و تصریح کرد: در ملت های بی ثروت تملق گویی در برابر قدرتمندان رواج پیدا می کند.

وی با تاکید براینکه باید با مردم با کرامت برخورد شود، خاطرنشان کرد: کشور ما دارای ظرفیت های بی شماری از جمله نیروی انسانی و جوانان باعزت و جویای کار است از همین رو مسئولان باید با تکیه به همین ظرفیت ها برای ساماندهی اوضاع اقتصادی و رفع بیکاری تلاش کنند.

حضور مراجع تقلید و حوزه سرمایه بزرگی برای مسئولان است

آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به اینکه حضور مسئولان کشور در قم سرمایه ای در اختیار ان ها قرار می دهد، اظهار کرد: حضور حضور مراجع تقلید و اساتید و فضلای حوزه را سرمایه ای بزرگ برای دولت و مسئولان است.

امام جمعه قم با تاکید براینکه پیام و تذکرات و نگاه های علمای دینی و مراجع تقلید که نگاه هایی دلسوزانه و سازنده است، افزود: تعبیر دولت کریمه از دولت جمهوری اسلامی ایران تنها یک ادعا نیست، بلکه حقیقتی قابل اثبات است.

تولیت آستان مقدسه کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا همانند جمهوری اسلامی دارای رهبری آگاه و مدیر و با تقوا مثل رهبر معظم انقلاب نیست، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی مسئولان و مدیران نیز با روحیه ای دینی و جهادی برای تعالی جامعه تلاش می کنند.

وی خدمت در نظام و جامعه اسلامی را توفیقی برای مسئولا ن عنوان کرد و گفت: چنین عزتی در سایه آموزه های اهل بیت(ع) به دست آمده است از همین رو باید ارتباط میان مسئولان و مراجه و علمای دینی حفظ شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه قم مهد ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات ائمه(ع) درباره قم باید به اندازه توان به این مکان مقدس خدمت شود.

فرهنگ ساده زیستی گره گشاست

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی امروز در آیین بزرگداشت روز معلم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزارشد اظهار کرد: امروز مردم دنیا سیره امام علی(ع) را بیشتر از پیامبر(ص) می شناسند و اینجای تعجب ندارد و حرکت ما در این مسیر و فرهنگ ساده زیستی گره گشا است و اثرات مثبت و سازنده ای بر جای می گذارد.

عضو خبرگان رهبری به تفکیک نظام ارزشی اسلام و نظام ارزشی جامعه سرمایه داری و همینطور وجه شباهت این دو نظام اشاره کرد و افزود: آنچه در میان همه مکاتب و نظام ها مشترک و مورد اتفاق است تکریم و تجلیل از مقام شامخ استاد و معلم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نگاه ظاهری و منافع مادی که مورد توجه جامعه سرمایه داری است که دقیقا نقطه مقابل جامعه و نظام ارزشی اسلام است که نگاهی فرا تر از لذت های ظاهری و دنیوی می باشد که نمونه بارز و اصلی آن انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) هستند.

آیت الله مصباح یزدی به نقش شهید مطهری در نزدیک کردن افکار و عمل روحانیت به نظام ارزشی اسلام و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: شهید مطهری به عنوان فردی که آگاه به زمان و مقتضیات زمان بود چراغ راه را برای جامعه روحانیت روشن کرد و مسیر را نشان داد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های شهید مطهری، برخی از خصایص ایشان را برجسته تر از دیگران عنوان کرد و با بیان اینکه یکی دیگر از این ویژگی ها شخصیت علمی استاد مطهری بود، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام از زمانی که یک طلبه ساده بود تا پایان عمر خویش که به جایگاه رفیع علمی دست یافت، در همه این مراحل در دلسوزی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه توقف و تعطیلی نداشت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بعد علمی شهید مطهری را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به توجه ویژه آن شهید بزرگوار به تربیت دانشجویان و طلاب فاضل عنوان کرد: ایشان با وجود همه مسئولیت ها و مشغولیت هایی که در تهران داشت، اواخر هفته به قم می آمد و به تدریس می پرداخت.

به ماه رجب توجه ویژه شود

حجت الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم صبح امروز در جشنواره تبیلغ نوین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی در دفتر تبلیغات قم برگزار شدبا اشاره به حلول ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب سرآمد ماه هاست و در این ماه زمینه برای گسترش بساط مهر خدواند مهیا است و در آخرت نیز خداوند بر اساس مهربانی اش با بندگان خود رفتار می کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به جلوه رحمت پرودگار، افزود: خداوند در محشر هم با رحمانیت تمام با بندگان خود برخورد می کند و از این ظرفیت نعمت نباید بی بهره ماند، بنابراین با توجه به اهمیت ماه رجب باید از فضائل این ماه بهره مند شد.

وی با اشاره به تلاش برای هدایت افراد، تصریح کرد: اگر یک نفر را هدایت کنیم و راه صحیح را به او نشان دهیم از هر آنچه که خورشید به آن می تابد ارزشمند تر است و این فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

حجت الاسلام واعظی با بیان اهمیت فرهنگ، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ باید فرهنگ سازی کرد و در این راه باید از ارتباط معنایی استفاده کرد که ارتباط معنایی دو رکن تولید معنا و انتقال و بسط را بر عهده دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تحول در زمینه فرهنگ، گفت: ما در روزگاری هستیم که ارتباطات معنایی دچار تحول شده است، بنابراین علما و مراجع تقلید باید با تکثر ایده کانون های فکری مختلف را تحت تاثیر قرار دهند.

حوزه به عنوان وارثعلم باید استادانی سرآمد تربیت کند

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، ظهر امروز در اجلاسیه اساتید جامعه المصطفی(ع)، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با اشاره به نقش امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) در تولید علم و پرورش نخبگان، گفت: حوزه به عنوان وارثاین امانت بزرگ باید استادانی تربیت کند که سرآمد باشند.

وی با اشاره به اینکه میراثعظیمی که در سنت و سیره اهل بیت(ع) تجلی پیدا کرده است باید در عالم نشر یابد، اظهار کرد: معارف بلند عقلی، فقهی، حدیثی و تفسیری ائمه(ع) می تواند شاگردان مکتب امام صادق(ع) را در جهان سردمدار فکر و معرفت کند.

وی با تاکید بر اینکه چهار هزار سرباز علم و دانش و فرهنگ المصطفی(ص) در داخل و خارج از ایران، در خدمت این آرمان بزرگ اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: این جمع بزرگ، همه توان خود را برای نشر معارف اهل بیت(ع) در اقصی نقاط دنیا بکار خواهد گرفت.

نماینده قم وظیفه سنگینی دارد

آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزارشد، با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم و وظایف نماینده آن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نماینده قم وظیفه سنگینی دارد، چرا که دراین شهر مقدس، مراجع تقلید، فرهیختگان دین و حرم حضرت معصومه(س) حضور دارند.

مدیر حوزه های علمیه گره گشایی از کار مردم را بسیار شایسته دانست و افزود: اگرچه کار اجرایی وظیفه نماینده مجلس نیست، ولی مردم انتظار دارند که به مشکلات آنان رسیدگی شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به لزوم گره گشایی از کار مردم، بیان کرد: در سفری که به استان بوشهر داشتم به همه شهر ها سرزده و با مسئولین، برای حل مشکلات مردم جلساتی را ترتیب دادم که بسیار مورد استقبال مردم و مسئولین قرار گرفت؛ بنابراین نماینده مجلس علاوه بر وظیفه قانون گذاری باید از آبرویی که خداوند براساس نمایندگی به او عطا کرده استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید اصل قانون به گونه ای طراحی شود که به صورت طبیعی اجرای قانون باعثتسهیل در کار مردم شود تصریح کرد: اگر قانونی به صورت کار شناسی شده تصویب شود، برای کل کشور خیر و برکت خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قانون زیادی درکشور تصویب شده است، ولی تنقیح قوانین وجود ندارد و یا کم اتفاق افتاده است گفت: باید در مجلس شورای اسلامی این اراده باشد؛ در قوانینی که تصویب می شود تنقیح نیز صورت بگیرد و قوانینی که زمانش گذشته است دست و پاگیر نباشد.

پس از انتخابات در کشور امید ایجاد شده است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید تلاش شود جامعه به سمت و سوی آرامش سوق پیدا کند، اظهار کرد: پس انتخابات امید به آینده در جهات مختلف در کشور ایجاد شده و شاهد این موضوع هستیم که ادبیات کشور اصلاح و متوجه عدالت و اعتدال شده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه آبرو و سرنوشت ما در این کشور گره خورده است، افزود: برخی اقلیت تندرو و افراطی در جامعه سعی دارند هیاهو ایجاد کنند اما باید کاری کرد که نتوانند لطمه ای به حرکت دولت بزنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از پرداخت نقدی یارانه گفت: دولت در موضوع یارانه شجاعت بیشتری داشته باشد چرا که پرداخت یارانه نقدی همچون باتلاقی بود که وقتی انجام شد همه در مقابل انجام آن سکوت کردند.

وی با تاکید براینکه باید برای پرداخت یارانه ها فکری شود، خاطرنشان کرد: بهترین کار این است که تدریجا افراد بی نیاز از دریافت یارانه حذف شوند و این پرداخت ها منحصر به جمعیت نیازمند باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سیاست های دولت در روابط خارجی گفت: طبق فتوای رهبر انقلاب و مراجع تقلید در دین اسلام استفاده از بمب اتم حرام است و این مطلب چیزی نیست که با گذشت زمان نظرمان عوض شود.

مرجع تقلید شیعیان رفتار غربی ها را از سر وسواس زیاد و یا بهانه جویی عنوان کرد و افزود: امیدواریم که آن ها سر عقل بیایند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه کار وزارت ارتباطات را شمشیر دو دم دانست و گفت: فعالیت در این عرصه هم می تواند مثبت باشد و هم نادرست از همین رو باید تلاش ها در جهت تقویت جنبه های مثبت و حذف نکات و ابعاد منفی باشد.

حقیقت تشیع جذبه خاصی دارد

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار مسئولان مرکز اسلامی فنلاند با اشاره به نقش مرکز اسلامی فنلاند اظهار کرد: حقیقت تشیع دارای جذبه خاصی بوده و می توان گفت در هیچ دین و آئینی مثل شیعه پاسخگوی نیازهای بشر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز اسلامی فنلاند باید مردم آن کشور را با دستورات اسلام آشنا کند، گفت: با توجه به گرایشات صورت گرفته به مذهب تشیع امیدواریم در فنلاند نیز شاهد گرایش روزافزون مردم به اسلام و تشیع باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار