|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۲۶

در دیدار با وزیر بهداشت در قم مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی گفت: ترویج سیستم کاهش جمعیت توطئه و دام دشمنان برای ایران است، از همین رو باید همه نهاد ها در کنار وزارت بهداشت سیاست افزایش جمعیت را دنبال کنند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر و مدیران وزارت ‏بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت و جایگاه استان قم در کشور اظهار کرد: این شهر با وجودی که سالانه بیش از ۱۵ میلیون زائر دارد اما باز هم دارای محرومیت ها و عقب ماندگی های زیادی است.

مرجع تقلید شیعیان با اظهار امیدواری بابت مدیریت جدید وزارت بهداشت برای تحول در درمان و آموزش پزشکی افزود: دولت با حسن انتخاب خود وزیر جدید بهداشت را معرفی کرد که تا به الآن کارهایی را در این زمینه انجام داده است اما امیدواریم باز هم شاهد تحولات چشمگیری باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه شهر قم به جهت دارا بودن بزرگ ترین حوزه های علمیه جهان شایسته نیست شهری عقب مانده بماند، تصریح کرد: شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی و پرورش دهنده امام خمینی(ره) است، از همین رو باید از همه نظر و در همه ابعاد الگو باشد.

وی با بیان اینکه لازم است با بهبود وضعیت مالی دولت در آینده قم نیز در همه ابعاد به ویژه در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت کند، تصریح کرد: ازآنجا که زائران و مسافرانی که به قم سفر می کنند باید تحولات و پیشرفت های کانون انقلاب و مذهب را ببینند و متوجه شوند که ملت ایران به این شهر توجه دارد در همین راستا بار ها به مسئولان شهر و استان در این باره تأکید کرده ایم.

آیت الله مکارم شیرازی به اصل «پیشگیری مهم تر از درمان است» اشاره کرد و گفت: سیستم درمانی کشور باید با تقویت بهداشت عمومی تلاش خود را برای پیشگیری از بروز بیماری ها به کار بگیرد.

مرجع تقلید جهان تشیع با تأکید بر نقش رسانه ها در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه سرمایه گذاری بیشتر در حوزه بهداشتی درمانی بیان کرد: وزارت بهداشت با اهتمام بر اصل اطلاع رسانی می تواند فرهنگ پیشگیری بهتر از درمان است را در جامعه رواج دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه یکی از مهم ترین مسائل را پرداخت بدهی بیمه ها عنوان کرد و افزود: اگز جامعه پزشکان بدانند و این اطمینان را پیدا کنند که دستمزدشان به موقع ازسوی بیمه ها پرداخت می شود دفترچه بیمه نیز مثل پول نقد می شود اما چون تاکنون این گونه نبوده سبب بی اعتمادی پزشکان شده است.

وی با انتقاد از گران شدن و مشکل تهیه دارو اظهار کرد: برخی از این مشکلات مربوط به تحریم ها است اما با نظارت جدی تر می توان مانع برخی گرانی های بی دلیل شد، از دیگر سو لازم است که برای استفاده از داروهای ایرانی فرهنگ سازی صحیح انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه ‏اعتماد عمومی، مهم ترین سرمایه کشور به شمار می رود، افزود: این قابل درک است که نمی توان همه مشکلات را یک شبه حل کرد اما باید همه تلاش ها برای بهبود شرایط صورت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از سیاست کاهش جمعیت که در گذشته رواج پیدا کرد، تصریح کرد: برخی نسبت به تبلیغ مشکلات کار، اشتغال و اقتصاد تأکید دارند و از همین رو مخالف ترویج مسئله افزایش جمعیت هستند، از همین رو بار ها به مسئولان برای رفع این مشکلات تذکر داده ایم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ترویج سیستم کاهش جمعیت توطئه و دام دشمنان برای ایران است، از همین رو باید همه نهاد ها کنار وزارت بهداشت سیاست افزایش جمعیت را دنبال کنند.

انتهای پیام / ق*

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار