|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۲۸

آیت الله نوری همدانی در دیدار با وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: آیت الله نوری همدانی گفت: وضعیت بهداشت و درمان در روستاها کشور مناسب نیست و باید رفع کمبودهای موجود در این زمینه مد نظر دولت قرار بگیرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقم، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت با اشاره به اینکه موضوع بهداشت در روایات بسیار زیادی مورد تاکید قرار گرفته شده است اظهار کرد: تفقه در دین باید انجام شود تا بتوانیم مسیر پیشرفت بهداشتی کشور را تشخیص دهیم.

این مرجع تقلید افزود: تک بعدی نگریستن در دین یکی از مشکلات بسیار زیادی است که امروز گریبان گیر جامعه ما شده است زیرا دین اسلام در تمامی ابعاد صاحب نظر است و با مراجعه به دین می تواند مسیر رشد و تعالی جامعه را مشخص کرد.

استاد حوزه علمیه قم نظم و برنامه در امور را از اولویت های مدیریتی کشور دانست و گفت: کسی که دارای نظم نیست نمی تواند در جامعه خود موفق باشد.

ایت الله نوری همدانی استقامت و پایداری در امور را بسیار ضروری دانست و افزود: در نظام اسلامی بزرگ ترین توفیق خدمت رسانی به مردم است و این توفیق را جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است و اکنون نیز این توفیق نسیب شما شده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت جامعه اسلامی باید بدست نائب معصوم اداره شود تصریح کرد: کرامت انسان ها اجازه نمی دهد که افراد ظالم در جامعه حکومت کنند و اکنون به برکت جمهوری اسلامی این شرایط فراهم شده است و ما باید قدر دان این موضوع باشیم.

این مرجع تقلید گفت: سلامت یکی از موضوعاتی است که در دین اسلام و در روارات بسیار زیادی مورد تاکید قرار گرفته است و متاسفانه مردم قدر سلامت خود را نمی دانند و این موضوع باید توسط وزارت بهداشت به مردم گوش زد شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در اسلام کفر، نفاق از مصادیق مرض در قرآن مجید است افزود: جامعه ما هم نیاز به طبیب روحی و هم نیاز به طبیب جسمی دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه بسیاری در نظر دارند که دانشگاه را از حوزه جدا کنند خاطر نشان کرد: این موضوعی بود که در زمان قدیم نیز رواج داشت و علما به دور از دانشگاهیان درس می خواندند که این روش به وضوح نشان داد که نمی تواند برای جامعه مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از روستاهای کشور هیچ عالمی در آن حضور ندارد تصریح کرد: سلطه پذیری از موضوعاتی است که در گذشته جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده و نتایج بسیار خطرناکی برای جامعه را به همراه داشته است.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: باید در هر شهری هم طبیبی برای روح باشد و هم طبیبی برای جسم و این موضوعی است که باید مد نظر مسئولان حوزه سلامت قرار بگیرد.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار