|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۲۹

در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی عنوان شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: دولت در کنار مجلس بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی را برای این کار قرار داده است و در بحثداروهای ناباروری توانستیم بخش عظیمی را بیمه کنیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقم، سید حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی کشور پیشرفت بسیار زیادی داشته است اظهار کرد: ۴۰ درصد رشد علم در کشور مرتبط با رشته پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی کمتر از ۱۰ درصد است تصریح کرد: هر توسعه ای در کشور اتفاق می افتاده است پیوست سلامت نداشته است و با شهرسازی و راه سازی فکری برای اورژانس، مراکز بهداشتی و بیمارستان نشده است و این موضوع مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حمابت بیمه از مردم مناسب نبوده است عنوان کرد: در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها یکی از بخش هایی که بسیار به آن توجه شده است بخش بهداشت و درمان است.

وی خاطر نشان کرد: کنترل جمعیت یکی از سیاست های اصلی دولت است و امیدواریم این موضوع درحد شعار باقی نماند و سعی کردیم مشوق های بسیار زیادی را دولت برای زوج های جوان در نظر بگیرد.

هاشمی از راهکارهای وزارت بهداشت برای حل مشکلات داروی افراد نابارور خبر داد و افزود: دولت در کنار مجلس بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی را برای این کار قرار داده است و در بحثداروهای ناباروری توانستیم بخش عظیمی را بیمه کنیم تا امیدها برای سه میلیون خانواده نابارور افزایش یابد و این یک رویکرد بسیار خوب در بحثافزایش جمعیت در کشور است.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار