|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۳۹

" اشپینر کونیگ " نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مونیخ در راس یک هیات ۱۲ نفره متشکل از شرکت های خصوصی معتبر ایالت مونیخ و بایرن آلمان جهت بررسی زمینه های تجاری و سرمایه گذاری به ایران سفر کرده است، با رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانم «اشپینر کونیگ» نائب رییس اتاق بازرگانی و صنایع مونیخ در راس یک هیات ۱۲ نفره متشکل از شرکت های خصوصی معتبر ایالت مونیخ و بایرن آلمان جهت بررسی زمینه های تجاری و سرمایه گذاری به ایران سفر کرده است، با بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان سرمایه گذاری دیدار و گفتگو کرد.

علیشیری با اشاره به روابط خوب اقتصادی و تجاری فی مابین دوکشور خاطر نشان کرد: متاسفانه طی دوسال اخیر حجم تجارت ایران وآلمان ناشی از تاثیر شرایط بین المللی کاهش داشته است و مسئولین دو کشور از جمله اتاق های بازرگانی و صنایع به عنوان موتور اصلی اقتصاد و تجارت دو کشور باید با تلاش هر چه بیشتر سطح روابط اقتصادی و تجاری را به شرایط عادی بازگردانند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام آمادگی کامل برای تشویق و حمایت سرمایه گذاران خارجی و شرکت های آلمانی، تاکید کرد: این وظیفه مشترک ما و اتاق بازرگانی ایران وآلمان است که تصویر مثبتی از فضای اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی یکدیگر فراهم کنند.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری در پاسخ به هیات آلمانی در ارتباط با وسعت و حوزه سرمایه گذاری در ایران، ضمن تشریح ویژگی های قانونی، حمایتی و مشوق های سرمایه گذاری در ایران، عنوان کرد: هیچ گونه محدویتی برای سرمایه گذاری خارجی در ایران وجود ندارد و سرمایه گذاران خارجی همانند یک سرمایه گذار ایرانی می تواند در کلیه های زمینه های مجاز، سرمایه گذاری و در پروژه های اقتصادی مشارکت نمایند و از منافع و مزایای یکسان برخوردار خواهند شد.

علیشیری همچنین در پاسخ به سوال دیگر هیات آلمانی مبنی بر اینکه آیا بانک های آلمانی نیز می توانند در ایران به طور مستقل فعالیت نمایند، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، هیچ محدودیتی برای تاسیس بانک آلمانی به صورت دفتر، شعبه و یا ایجاد یک بانک مستقل در ایران وجود ندارد و متقاضیان تاسیس بانک می توانند با مراجعه به بانک مرکزی ج. ا. ایران تقاضای خود را مطرح و تاسیس بانک خارجی در ایران، تحت پوشش قانون سرمایه گذاری در کشور قرار گیرد.

وی ضمن استقبال از موضوع فعالیت های تجاری و مالی در ایران توسط سرمایه گذاران آلمانی، اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی برای انجام فعالیت های سرمایه گذاری بهتر است به مراکز خدمات سرمایه گذاری خارجی در ۳۱ استان کشور مراجعه کنند تا ضمن بهره مندی از مزایای قانون سرمایه گذاری، روند و فرآیند انجام کارهای آنان، با توجه به حضور نمایندگان سایر دستگاهها در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ها، تسهیل و تسریع گردد.

«اشپینر کونیگ» نائب رییس اتاق بازرگانی و صنایع مونیخ نیز ضمن اظهار تاسف از کاهش حجم تجارت بین دو کشور، تمایل خود را جهت توسعه همکاری های همه جانبه بین بخش های خصوصی دو کشور آلمان و جمهوری اسلامی ایران ابراز نمود.

وی اظهار امیدواری کرد: با رویکرد مثبت دولت جدید جهت تعامل همه جانبه با جامعه جهانی و بهبود فضای بین المللی، زمینه فعالیتهای بخش خصوصی خارجی در ایران بیش از پیش فراهم گردد که در کنار این عوامل، قوانین و مشوقهای سرمایه گذاری ایران نیز، بسترهای لازم را برای فعالیت شرکتهای خارجی مهیا خواهد کرد.

در ادامه این نشست، سایر سرمایه گذاران آلمانی ضمن تشریح زمینه های فعالیت خود، خواهان اطلاعات بیشتر درمورد مشوقهای سرمایه گذاری و اطلاعات مربوط به فضای کسب و کار در ایران شدند که اهم قوانین و مقررات، مشوقها، مزایا و فرصت های سرمایه گذاری در ایران برای آنها تشریح گردید.

لازم به ذکر است، که این دیدار که با حضور تعدادی از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی نظیر دفتر سرمایه گذاری خارجی و مشارکتهای وزارت راه و شهرسازی، سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، گروه خودرو سازی سایپا، گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت های بخش خصوصی در حوزه فن آوری و کشتی سازی صورت گرفت و هر یک از نمایندگان حاضر زمینه های فعالیت و حوزه های سرمایه گذاری خویش را به سرمایه گذاران آلمانی معرفی نمودند و مذاکرات دو جانبه فی ما بین آنها برگزار شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار