|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۶۱

خبرگزاری تسنیم: آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: زیر میزی پزشکان امری بسیار ناپسند است و به نوعی همان رشوه محسوب می شود که علاوه بر فشار روی مردم، برای یک کشور اسلامی امری بسیار نکوهیده است.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز خوشحالی از قبول مسئولیت توسط ایشان فرمودند: من در همان موقع مطمئن بودم فردی بسیار مناسب برای این پست مهم انتخاب شده است. از خیریه ها نیز برای ورود به عرصه سلامت و ساخت مراکز درمانی، صمیمانه درخواست کمک دارم.

قم اگر شهری نمونه نیست، لااقل عقب افتاده نباشد

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: قم شهری است با تردد ۱۵ میلیون زائر در سال و دارای حوزه های علمیه و مراکز بسیار مهم است و انتظار داریم اگر شهری نمونه نیست، لااقل عقب افتاده نباشد.

وی عنوان کرد: از بخش خصوصی و خیریه برای ورود به عرصه سلامت و ساخت و سازها درخواست صمیمانه دارم به همین مناسبت شخصاً در کنار مسجد مقدس جمکران اقدام به ساخت یک مرکز درمانی کرده ام.

به گفته آیت الله مکارم شیرازی امروز در دنیا حرف اول را اطلاع رسانی می زند و بر همین اساس لازم است در مورد طب پیشگیری و خودمراقبتی و آموزش های پیشگیرانه اقدامات لازم به عمل آید.

وی عنوان کرد: من از صحبت های رئیس جمهوری اولویت بخش سلامت را احساس می کنم و متوجه شدم که این بخش از دل مشغولی های وی است و الان فرصتی مناسب شده است تا با استفاده از این موقعیت، اقدامات لازم برای تقویت نظام سلامت صورت پذیرد.

آیت الله مکارم شیرازی: متاسفانه قیمت داروها افزایش یافته و لازم است تدبیری اندیشیده شود

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به مبحثدارو بیان داشت: سابقاً دارو در ایران با قیمت کمتری در مقایسه با سایر کشورها عرضه می شد اما در حال حاضر متاسفانه قیمت داروها افزایش یافته و لازم است تدبیری اندیشیده شود که بدون کاهش اعتماد مردم به داروهای ساخت داخل، کیفیت آنها افزایش داده شود و قیمتشان کاهش یابد چون سرمایه یک کشور اعتماد مردم است.

اورژانس های پیش بیمارستانی در حال حاضر قوی نیستند

آیت الله مکارم شیرازی فرمودند: اورژانس های پیش بیمارستانی متاسفانه در حال حاضر قوی نیستند و با توجه به افزایش سوانح رانندگی بخصوص در محورهای پرتردد، لازم است اورژانس های پیش بیمارستانی قم تقویت شود. ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به پدیده زیرمیزی افزودند:زیر میزی پزشکان امری بسیار ناپسند است و به نوعی همان رشوه محسوب می گردد که علاوه بر فشار روی مردم، برای یک کشور اسلامی امری بسیار نکوهیده است.

محرومان نباید در استفاده از دفترچه های بیمه با مشکل مواجه شوند

به گفته ایشان لازم است با تقویت بیمه ها، اعتماد پزشکان به سیستم بیمه ها افزایش یابد تا محرومان در استفاده از دفترچه های بیمه با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت نیز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: بهار ۹۳ به همراه نامگذاری به عنوان بهار سلامت فصلی بسیار مهم و سنگین برای حوزه سلامت است و ضروری به نظر می رسد تمام حوزه ها در این امر مهم دخیل شوند.

گفتنی است بعد از دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، وزیر بهداشت به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شد و بعد از آن با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار