|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۹۸

فولاد شادگان به عنوان چهارمین طرح از مجموعه طرح های فولادی استانی گشایش اعتبار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از این سه طرح فولادهای قائنات، نی ریز و سپیددشت در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۲ گشایش اعتبار شده بود که با گشایش اعتبار این طرح، اکنون چهارمین طرح فولادی از مجموع ۷ طرح استانی گشایش اعتبار شده است.

این طرح با مشارکت ۶۵ درصدی فولاد خوزشتان و ۳۵ درصدی ایمیدرو اجرا می شود و با توجه به نزدیکی فولاد خوزستان به محل اجرای طرح و تخصص و تجربه آن، پیش بینی می شود این طرح نسبت به سایر طرح های فولادی با سرعت بیشتری احیا و راه اندازی شود.

بخش احیای طرح ها تا پایان سال ۹۳ و بخش فولادسازی آن ظرف ۳۶ ماه آینده راه اندازی می شود. اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل قرارداد تامین مالی که بین دولت های ایران و چین منعقد گردیده تامین می شود و در این پروژه کلاً پیمانکاران و مشاوران ایرانی حضور خواهند داشت.

طرح های فولاد استانی هر یک به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن و قابل افزایش تا یک میلیون تن است. محل اجرای این طرح شهرستان شادگان در جنوب غربی کشور و در ۹۰ کیلومتری جنوب استان خوزستان واقع شده است. با بهره برداری از طرح های فولادی استانی برای هفت هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۳۵ هزار نفر فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار