|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۵۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان با فروش دارایی های زائد دست خود را از جیب مردم بردارند، گفت: خودروسازان باید به مردم در مورد خودروهای ملی پاسخ دهند.

بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در راستای زمزمه های افزایش قیت خودرو، خودروسازان باید به چند پرسش پاسخ دهند، اظهار داشت: نخست خودروسازان باید میزان ارزبری محصولات خود را مشخص کنند و بگویند سرنوشت محصولاتی که در گذشته به نام خودروی ملی رونمایی می کردند چه شده است.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید به مردم در مورد خودروهای ملی پاسخ دهند، افزود: در حال حاضر که دولت تصمیم بر اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودروسازی نموده است نشان از آن دارد که دولت برای ممانعت از افزایش قیمت ها این تصمیم را گرفته است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: چرا خودروسازان در شرایط فعلی به جای استفاده از منابع خود دست در جیب مردم می کنند.

نعمتی با اشاره به اینکه خودروسازان تمایلی به انتقال سرمایه گذاری های خود به این صنعت برای ارتقاء تولیدات ندارند، تصریح کرد: خودروسازان باید در داخل خود اقدام به رفع مشکلات خود کنند و با اعمال مدیریت های مناسب به جای دست اندازی به جیب مردم با فروش دارایی های زائد نقدینگی خود را برطرف کنند.

وی با اعتقاد بر اینکه مشکل فعلی صنعت خودروسازی کشور مشکلات مدیریتی و برنامه ریزی است، گفت: مدیران عامل عوض می شوند اما همان تفکرات سنتی بر شرکت های خودروساز حاکم است.

نعمتی با اشاره به اینکه تا چه زمان می توان مانع واردات خودرو به کشور شد، افزود: باید نقدینگی شرکت های خودروساز در سایر بخش ها بررسی و از بانکداری خودروسازان جلوگیری کرد تا در نهایت بتوان با یک بینش صحیح و تولید محصولات با کیفیت باعثتوسعه صنعت خودروسازی کشور شویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار