|
|
کدخبر: ۱۶۹۳۰۲

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از این نمایشگاه در دو روزنخست فعالیت خود از افزایش سه برابری تعداد تراکنش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش مشرق، محمد اللهیاری در نشستی با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه کتاب گفت: در ۲ روز نخست نمایشگاه کتاب در سال گذشته ۸۰۱۰ تراکنش انجام شد اما امسال این رقم به ۲۵ هزار و ۹۱۲ رسید.

وی گفت: مدت انجام هر تراکنش در سال گذشته ۵ ثانیه بود که امسال این مدت به زیر یک ثانیه رسیده است. ما در تمام خرید ها به ویژه خرید نقدی رشد بسیار چشمگیر به نسبت سال گذشته داشته ایم.

اللهیاری همچنین اظهار کرد در سه روز نخست نمایشگاه کتاب آمارهای قابل توجهی به دست ما رسیده است که نشان از رشد نمایشگاه نسبت به سال گذشته دارد. در طول این مدت سعی کردیم به قول های خود رنگ واقعیت ببخشیم و خوشبختانه مردم شاهد اتفاقات جدیدی در نمایشگاه هستند.

وی ادامه داد: تمام نکات مثبتی که اعلام کردم دلیل آن نیست که نمایشگاه بدون هیچ مشکلی برگزار می شود زیرا فضا بسیار بزرگ است و قطعا همچنان مشکلاتی وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب در بخش دیگری از سخنان خود در باره اجاره بهای پرداخت شده به مصلی تهران نیز گفت: اجاره نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی ما توقع این مساله را نداشتیم.

وی درعین حال گفت: تمام بودجه نمایشگاه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود و ما بابت این مساله هزینه زیادی از غرفه داران دریافت نمی کنیم.

وی در باره تبلیغات محیطی مصلی وغرفه های فروش اغذیه، گفت: این دو بخش از طریق مزایده و از سوی مسئولان مصلی به فروش می رسد اما ما در کار غرفه های تغذیه نظارت می کنیم.

مصلی بزرگ تهران که از دهم اردیبهشت ماه سال جاری میزبان بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی تهران است، علاقه مندان کتاب را تا بیستم این ماه به سوی خود فرا می خواند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار