|
|
کدخبر: ۱۶۹۴۶۱

مدیر گروه معارف اسلامی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیر گروه قرآن و معارف اسلامی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: اندیشه های شهید مطهری، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) محور اصلی تبیین موضوعات دینی در کتب درسی دانش آموزان است.

سیدمحمد دلبری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدرخصوص ورود اندیشه های دینی شهید مطهری به کتب معارف اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: اندیشه و مبنای فکری ایشان از ابتدای فرایند تولید کتاب هایدرسی یعنی از مرحله تولید راهنمای برنامه درسی و پس از آن تولید کتاب درسی مورد توجه است.

وی افزود: اگر منظور از ورود اندیشه های شهید مطهری به کتاب درسی وارد کردن متن کتاب های تالیف شده و اندیشه های ایشان به طور مستقیم به کتاب های درسی باشد، هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و با توجه به ویژ گی های خاص کتاب های آموزشی این مساله بسیار بعید است.

مدیر گروه قرآن و معارف اسلامی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه روش، منش و زندگی نامه شهید مطهری به صورت موردی و به تناسب موضوع البته به صورت محدود در کتاب های درسی اشاره شده است، گفت: اندیشه های سه شخصیت برجسته یعنی شهید مطهری، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) محورو مبنای اصلی تبیین مسائل و موضوعات در کتاب های دینی دانش آموزان است.

دلبری بیان کرد: تولید راهنمای برنامه درسی تعلیم و تربیت دینی و کتاب های درسی دانش آموزان در نظام آموزشی توسط افرادی صورت می گیرد که با اندیشه های ایشان آشنایی کامل دارند و در دوره های آموزشی متعدد، به انتقال این اندیشه ها به نسل جوان دانش آموز و در مراکز مختلف آموزشی و دانشگاه ها پرداخته اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار