|
|
کدخبر: ۱۶۹۴۶۶

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق قانون هدفمندی یارانه ها، دولت مجوز پرداخت یارانه ها به شکل نقدی را ندارد، گفت: دولت باید پرداخت یارانه ها را به شکل حمایت های اجتماعی پرداخت و در بحثاشتغال سرمایه گذاری کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازراور، محمد رضا پورابراهیمی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از بخش کوهساران شهرستان راور در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: آگاهی مردم از وضعیت کشور به ارتقای نظام مقدس اسلامی کمک می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکوفا شدن ظرفیت های بزرگ اقتصادی در کشور با وجود تحریم ها، گفت: اقتصاد مقاومتی در همت بلند مردم تجلی پیدا می کند.

کشور دچار ضعف اقتصادی شدید است

وی با اشاره اینکه کشور از شرایط اقتصادی خاصی برخوردار است، افزود: به سبب وابستگی دولت ها از اول انقلاب و قبل از آن به نفت، کشور دچار یک ضعف اقتصادی شدید شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه فروش نفت کشور به معنی فروش املاک در یک خانواده است و با اتمام آن، خانواده به بن بست مالی می رسد، تصریح کرد: منابع نفتی کشور هم بنا به گزارش کارشناسان در حال تمام شدن است و دولت باید از درآمد نفتی جدا شود و به سمت درآمدهای مستمر برود.

دولت به شدت با کسری بودجه مواجه شده است

وی با اشاره به اینکه کشور در حال یک جنگ اقتصادی است و در سال های اخیر، آمریکا در حوزه اقتصادی هر کار می توانسته علیه ایران انجام داده است، گفت: دولت به شدت با کسری بودجه مواجه شده و اداره کشور از محل فروش نفت با وجود تحریم ها بسیار سخت است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشور در حال دگرگونی و تغییر در ساختار اجرایی خودش است، بیان کرد: به همین سبب مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی که یک الگوی کامل اسلامی در حوزه اقتصاد است را معرفی کرده است.

وی تحریم اقتصادی را یک نعمت الهی عنوان کرد و افزود: اقتصاد کشور در حال جدا شدن از نفت است که آینده کشور را متحول می کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در همت بلند مردم تجلی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: جای جای کشور از نعمات الهی برخوردار است که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور استفاده کرد.

این وضعیت اقتصادی در کشور ماندگار نیست

وی اظهارکرد: رفتن به سمت سرمایه گذاری های بخش خصوصی با تمام توان در مجلس پیگیری می شود و به لطف خداوند این وضعیت اقتصادی در کشور ماندگار نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نمونه اقدامات انجام شده در مجلس را ندادن مجوز به دولت برای پرداخت یارانه ها از محل بودجه عمومی کشور اعلام کرد و گفت: امسال به دولت اجازه نخواهیم داد که از بودجه عمرانی کشور برای مصارف دیگر استفاده کند.

وی با بیان اینکه در قانون هدفمندی نیز آمده که پرداخت یارانه ها نباید نقدی باشد، بیان کرد: پرداخت یارانه ها به شیوه نقدی سبب افزایش هزینه های جاری کشور و در نتیجه افزایش تورم در جامعه می شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یارانه ها می توانست به شکل حمایت های اجتماعی پرداخت شود، افزود: بهداشت و درمان مردم در حال تهدید است و در هر شهر و روستایی که پا می گذاریم، مردم از وضعیت اشتغال فرزندانشان ناراحت هستند.

دولت یارانه ها را به شکل حمایت های اجتماعی پرداخت کند

وی تصریح کرد: دولت باید پرداخت یارانه ها را به شکل حمایت های اجتماعی پرداخت و در بحثاشتغال سرمایه گذاری کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان نباید فکر کنند که کار فقط در پشت میزنشینی خلاصه می شود، خاطرنشان کرد: نسل آینده باید از تمام توان و حرفه خود استفاده و کارآفرینی کند.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار