|
|
کدخبر: ۱۶۹۵۹۳

مدیر سابق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیر سابق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد با اشاره به زیرساخت های لازم برای توسعه کمی و کیفی مطبوعات در کشور گفت: آزادی مطبوعات باید تؤام با مسئولیت پذیری باشد.

پدرام پاک آیین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: مطبوعات در کشور ما در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته اند و دلیل آن نظام مردم سالاری دینی است که از گسترش آگاهی های مردم استقبال و حمایت کرده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته شاهد تنوع و تعدد مطبوعات در کشور بودیم که این تنوع همراه با نوسازی ساختارهای مطبوعاتی و ارتقای هرم مهارت های حرفه ای روزنامه نگاران بوده است اما با این حال از حیثبرد و نفوذ، مطبوعات به ویژه روزنامه ها بیش از یک میلیون تیراژ روزانه ندارند که بخشی از آن مربوط به زیرساخت ها از جمله چاپ، توزیع و تبلیغات هدفمند است، در واقع برای رشد تیراژ مطبوعات و گسترش نفوذ آن ها بسترهای لازم فراهم نیست.

مدیرکل سابق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، همچنین گفت: از حیثمحتوا نیز با وجود رشد و بلوغی که در فضای بین الاذهانی روزنامه نگاران درباره منافع ملی و کارکرد نظارتی مطبوعات شاهدیم لازم است توجه ویژه ای به تؤام بودن آزادی مطبوعات با مسئولیت های این صنف شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آزادی تؤام با مسئولیت مطبوعات نقش سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور قابل توجه بوده و لازم است این مقوله به صورت شفاف، دقیق و قانونمند تبیین شود چراکه وظیفه مسئولان فرهنگی تأمین آزادی مسئولانه رسانه هاست.

پاک آیین تصریح کرد: اگر به این مقوله توجه نشود تهدیدات آن متوجه حقوق عمومی و منافع ملی خواهد بود و به خصوص برای خود مطبوعات از حیثاعتمادسازی و ثبات نیز آسیب هایی به وجود خواهد آورد؛ استفاده از مطبوعات به عنوان تریبون گروه های سیاسی و تضعیف استقلال حرفه ای آن ها از دیگر تهدیداتی است که باید نسبت به آن هشدار داد چراکه در غیر این صورت با تضعیف کارکردهای اصلی مطبوعات و روزنامه نگاری مستقل و متعهد روبه رو خواهیم بود.

وی افزود: آنچه برای مطبوعات کشور اهمیت دارد توسعه زیرساخت های رشد آن به ویژه در زمینه چاپ، توزیع و رونق بخشی اقتصاد مطبوعات است؛ در حوزه محتوایی نیز جدی ترین انتظار آن است که برخورد شعاری، سیاسی و تبلیغاتی با مقوله هایی از جمله آزادی و حقوق مطبوعات صورت نگیرد و به جای آن با نگاهی تعادلی و علمی به رعایت تؤامان این مقوله که شرط قوام و دوام این حرفه است، نگریسته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار