|
|
کدخبر: ۱۶۹۶۳۳

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: یکی از ایراداتی که به آموزش و پرورش می شود حافظه محور بودن است که برای رهایی از چنبره محفوظات، بحثتفکر و عقلانیت در سند تحول بنیادین در ۱۱ حوزه مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام محی الدین بهرام محمدیان در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان اظهار داشت: استاد شهید مطهری به عنوان معلم نمونه به دور از اندیشه های التقاطی بود و به دلیل دارا بودن وجدان علمی نسبت به آراء مخالف با تحمل و نقد منصفانه با آن ها برخورد می کرد.

وی افزود: شهید مطهری معلمی برای تمامی سنین جامعه بود، به گونه ای که برای نخبگان جامعه اصول فلسفه و روش رئالیسم و برای کودکان کتاب داستان راستان را می نوشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر شخصیت انسان توسعه پیدا نکند، نعمت ها باعثایجاد طغیان می شود، گفت: ایجاد توسعه در شخصیت انسان ها از طریق نظام تعلیم و تربیت و توسعه معلمان صورت می گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: در راستای تربیت نسل در تراز نظام جمهوری اسلامی مطابق با چشم انداز سال ۱۴۰۴، فرآیند تحول در آموزش و پرورش کشور از چند سال پیش کلید خورده است.

وی با اشاره به این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: پرورش نسل دارای کمالات اخلاقی، رسیدن به مرزهای دانش، افتخار نسل های آینده به ایرانی بودن و به ایرانی خدمت کردن، پاک و خدمتگزار بودن از اهداف اصلی تدوین و اجرای این سند است.

محمدیان تصریح کرد: تحول در نظام آموزش و پرورش با هدف دستیابی به مراتبی از حیات طیبه رقم خورده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که غرائز، ابعاد مشترک انسان و حیوان است، یادآور شد: فصل ممیز حیات انسانی از حیات حیوانی فطرت است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: براساس تعالیم اسلامی، دستیابی به حیات طیبه از طریق شکوفایی فطرت صورت می گیرد.

وی بیان داشت: در تعریف عملیاتی از سند تحول بنیادین، فطرت به پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق تقسیم بندی شده که نظام تعلیم و تربیت باید این ۵ عنصر را تقویت و شکوفا کند.

محمدیان افزود: ارتقا و شکوفایی فطرت در ارتباط انسان با خود، جامعه، نظام آفرینش و خدا صورت می گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از ایراداتی که به آموزش و پرورش می شود حافظه محور بودن است که برای رهایی از چنبره محفوظات، بحثتفکر و عقلانیت مطرح شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ابراز داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۱۱ حوزه، قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت، تربیت بدنی، کار و فناوری، آداب و مهارت های زندگی و خانواده و زبان های خارجی برای بحثتفکر و عقلانیت تقسیم بندی شده است.

وی با بیان این که تراز فکری یک کشور با تراز فکری معلمان آن سنجیده می شود، گفت: کانونی ترین نقطه در تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، معلم است.

محمدیان تصریح کرد: تعالی جایگاه معلم و بازگشت مرجعیت علمی و فرهنگی به معلمان یک ضرورت است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن تأکید دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت آموزش و پرورش رو به تعالی بوده ولی در چند سال اخیر شتاب بیشتری گرفته و جریان تحول با مجموعه فراز و نشیب ها رو به جلو بوده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه کاستی در همه دوران ها وجود دارد، گفت: وزیر آموزش و پرورش به خوبی از نظرات کارشناسی استقبال می کند و در برابر نقد کارشناس اهل تحمل و صبر است.

وی با اشاره به این که ماه رجب ماه عبادت و بندگی و ریزش رحمت خداوند بر مسلمان ها است، بیان داشت: سال عبادی مسلمانان با حلول ماه رجب آغاز می شود.

محمدیان گفت: علامه شفتی از علمای معروف اصفهان در باب اهمیت ماه رجب فرموده که هر کس به جایی رسید از برکت ماه رجب بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار