|
|
کدخبر: ۱۶۹۶۸۸

معاون نیروی انسانی ناجا خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی از برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر و معرفی ۳۰ سرباز نمونه و تجلیل از خانواده شهدای سراوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار محمدتقی عصار با اشاره به در پیش رو بودن ششمین جشنواره سرباز اظهار داشت: در خرداد ماه سال جاری ششمین جشنواره سرباز در سطح نیروهای مسلح برگزار خواهد شد و در آن برنامه های متنوعی از جمله معرفی سربازان نمونه و تجلیل از خانواده شهدا پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سربازان نمونه نیروی انتظامی در جشنواره سرباز با توجه به ۱۰ محور اصلی انتخاب شده اند، گفت: این ۳۰ سرباز از میان ۱۰ هزار و ۲۰۵ نفر در مرحله اول انتخاب شده اند و در مرحله دوم این ۳۰ نفر از میان ۶۰۰ برگزیده دیگر تعیین شدند که توسط فراخوان های متعدد اطلاع رسانی پیرامون آن انجام شده بود.

معاون نیروی انسانی ناجا ادامه داد: در این جشنواره که پنج شنبه هفته جاری در سطح نیروی انتظامی برگزار می شود علاوه بر این ۳۰ سرباز از خانواده ۱۲ شهید نیروی انتظامی تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی سربازان شهید را برترین سربازان کشور معرفی کرد و در تشریح ۱۰ محور انتخاب سربازان نمونه گفت: این سربازان با توجه به شجاعت، ایثارگری، وظیفه شناسی، مشارکت در امور فرهنگی و تبلیغاتی، خلاقیت و فناوری، ورزش و تربیت بدنی، نظم و انضباط اجتماعی، دین داری و بصیرت، سازندگی، و تفکر بسیجی و همچنین مسئولیت پذیری در قبال خانواده شان انتخاب شده اند.

سردار عصار با بیان اینکه سربازان شهید منطقه سراوان در میان تجلیل شدگان جشنواره حضرت علی اکبر قرار دارند، گفت: شرط عمومی انتخاب سربازان نداشتن سوء سابقه و شهرت مناسب آنها در میان دیگر سربازان است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های فراوان ستادکل نیروهای مسلح برای خوشایند سازی محیط سربازی گفت: با توجه به آنکه سربازان حفظ کننده پایه اساسی نظام هستند و بار تأمین امنیت و دفاع از کشور برعهده آنها و جوانان کشور است، طرح های مختلفی برای خوشایند سازی محیط سربازی در نظر گرفته شده است.

معاون نیروی انسانی ناجا ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده فرآیند سربازی در ۱۶ کشور دنیا شبیه کشور ماست و در عمده کشورهای جهان اشکال گوناگون از سربازان برای تأمین امنیت کشور استفاده می شود.

وی ایران را به عنوان یکی از امن ترین کشورهای دنیا معرفی کرد و افزود: افتخار ما این است که تولید امنیت در کشورمان برعهده جوانان و آحاد مردم کشورمان قرار دارند و خدمت سربازی در ایران نه تنها یک افتخار ملی است بلکه یک افتخار دینی نیز می باشد.

سردار عصار سرکشی به خانواده شهدا، کمک مالی به آنها و تلاش برای ایجاد یک ارتباط عاطفی با آنها را از جمله اقدامات نیروی انتظامی در قبال خانواده شهیدان سرباز استان دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند کاهش استفاده از سربازان در نیروی انتظامی با توجه به استفاده از فناوری های جدید گفت: ما در حال حاضر در مسیر توسعه ارائه خدمات به مردم قرار داریم و این درحالی است که با توجه به بهره گیری از فناوری های نوین توقع داریم تا از میزان سربازان نیروی انتظامی کاسته شود.

معاون نیروی انسانی ناجا همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی براینکه نیروی انتظامی تا چه اندازه به دنبال گزینش نیروهای خود از میان سربازان وظیفه در این سازمان است، گفت: اولویت ما این است که گزینش ما از میان سربازان خودمان باشد و نیروهای پای ور و پیمانی خود را از میان سربازان نیروی انتظامی جذب کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سربازان نیروی انتظامی کماکان مسئول بدرقه مجرمان و متهمان هستند یا خیر گفت: تنها ما مسئول بدرقه مجرمان و متهمان نیستیم و بدرقه مجرمان و متهمان هم برعهده ما قرار دارد و هم بر عهده قوه قضاییه لذا تفاهمی با قوه قضاییه انجام شده و یگانی برای بدرقه متهمان در قوه قضاییه تشکیل شده است. ولی به دنبال آن هستیم که بدرقه کنندگان متهمان از میان سربازان پایه باشند.

سردار عصار در پایان با اشاره به چگونگی تقدیر از سربازان نمونه در جشنواره حضرت علی اکبر گفت: سربازان نمونه حداقل ۷۰۰ هزار تومان پاداش نقدی درنظر گرفته شده و علاوه بر آن ۹ نفر از این افراد در جشنواره نهایی شرکت می کنند و به دنبال آن هستیم تا بحثکسر خدمتی این سربازان برگزیده را از طریق ستاد کل پیگیری کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار