|
|
کدخبر: ۱۶۹۶۹۹

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هیچ راهی جز حذف بیشتر مردم از دریافت یارانه ندارد گفت: دولت برای پرداخت هدفمندی یارانه ها به خانوارها حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری دارد.

مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، گفت: در سال گذشته دولت ۲۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی به دست آورد و مابقی ۱۴ هزار میلیارد تومان را از بودجه عمومی تامین کرد.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ به دولت اجازه داده بودیم که تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی درآمد کسب کند که دولت به ۲۸ هزار میلیارد تومان اکتفا کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جدید دولت به دلیل آنکه تصمیم بر استفاده از بودجه عمومی ندارد، لذا با مشکل منابع مالی مواجه است.
لاهوتی با اشاره به اینکه دولت در سال جدید از افزایش جدید قیمت حامل های انرژی علاوه بر ۲۸ هزار میلیارد تومان سال گذشته، ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد بیشتر از افزایش قیمت حامل های انرژی به دست خواهد آورد، اظهار داشت: با وجود اینکه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده اند، باز دولت برای پرداخت هدفمندی یارانه ها به خانوارها حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری دارد.
وی در ادامه افزود: با این تفسیر دولت هیچ منبعی برای پرداخت به بخش تولید ندارد. لذا چاره ای جز کاهش بیشتر تعداد یارانه بگیران نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت در حال حاضر دو اقدام مثبت را در دستور کار دارد. اول اینکه کسری منابعی که از بودجه عمومی تامین کرده را کاهش دهد و دوم اینکه هدفمندی را بر اساس قانون بین خانوار، تولید و دولت تقسیم کند.
وی تصریح کرد: هیچ راهی جز این نیست که دولت خود افراد مستحق را شناسایی کند و به صورت دستوری عمل نماید.
لاهوتی گفت: دولت دست به عصا راه رفتن را باید کنار بگذارد.
وی گفت: اگر دولت همچنان با وجود کسری به مسیر خود ادامه دهد و همچون دولت گذشته عمل کند به مردم خیانت کرده است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار