|
|
کدخبر: ۱۶۹۷۰۲

تولید گندله و کنسانتره سنگ آهن، کنسانتره زغالسنگ و فولاد در سال گذشته بیشترین میزان رشد را در میان تولیدات معدنی و صنایع معدنی کشور کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تولید کنسانتره و نیز گندله سنگ آهن با رشد ۱۲درصدی در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن تولید کنسانتره زغالسنگ با رشد ۱۰درصدی نسبت به سال ۹۱ در رتبه دوم قرار گرفت. افزایش تولید زغالسنگ فرآوری شده در شرایطی به دست آمد که تولید این ماده معدنی در سال های اخیر همواره با کاهش همراه شده بود اما در سال ۹۲ روند صعودی به خود گرفت.

در مدت ۱۲ ماه سال گذشته میزان تولید گندله و کنسانتره سنگ آهن به ترتیب به ۲۰ میلیون و ۵۰۰هزار و ۲۴ میلیون تن رسید. همچنین میزان تولید کنسانتره زغالسنگ نیز از ۹۱۵ هزار تن فراتر رفت.

در میان تولیدات معدنی و صنایع معدنی استراتژیک، فولاد و آلومینا با رشد ۹درصدی در جایگاه سوم قرار گرفتند. میزان تولید فولاد خام در سال گذشته به بیش از ۱۵.۶ میلیون تن و تولید پودر آلومینا - به عنوان ماده اصلی تولید شمش آلومینیوم - به ۲۴۸ هزار تن رسید.

در سال گذشته ۳۵۰ هزار تن نیز شمش آلومینیوم تولید شد که این رقم رشد ۴ درصد بیشتر از تولید سال ۹۱ به شمار می آید. همچنین میزان تولید سنگ آهن دانه بنده شده نیز از ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فراتر رفت که رشد ۲ درصدی نسبت به سال ما قبل داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار