|
|
کدخبر: ۱۶۹۷۶۶

براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران

خبرگزاری تسنیم: جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نشان از افزایش شاخص قیمت خدمات سلامت دارد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران تحت عنوان، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ بر اساس سال پایه ۱۳۹۰، نشان می دهد، شاخص قیمت خدمات سلامت در فرودین ماه سال ۱۳۹۳، نسبت به ماه قبل یک درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۳.۹ درصد و نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۹ درصد افزایش داشته است.

این افزایش در شرایطی است که درصد تغییرات شاخص قیمت خدمات سلامت نسبت به مدت مشابه سال قبل از میانگین شاخص قیمت خوراکی ها، آشامیدنی ها و کالاهای غیر خوراکی و خدمات بسیار بالاتری است. به طوریکه شاخص قیمت خوراکی ها، آشامیدنی ها در فرودین ۹۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۸ درصد افزایش و شاخص قیمت کالاهای غیر خوراکی و خدمات در فرودین ۹۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش داشته است و این درحالی که شاخص قیمت خدمات سلامت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۹ درصد افزایش داشته است.

این افزایش فزاینده در شرایطی است که بر اساس آمار بانک مرکزی، تورم در بخش بهداشت و درمان در سال ۱۳۸۵ همزمان با نخستین سال فعالیت دولت نهم ۱۳.۸ درصد بود. اما این درصد در سال ۱۳۸۹ به ۲۸ درصد و در پایان سال ۱۳۹۲ به بیش از ۴۹ افزایش پیدا کرد.

از سوی دیگر، چندی پیش سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور با اشاره به اینکه، تا سه ماه آینده مردم شاهد تحولات مهمی در نظام سلامت کشور باشند، اعلام کرد: سعی داریم در هزینه های درمان در کشور برای مردم تا ۱۰ درصد کاهش دهیم، براین اساس رئیس جمهور نیز درباره کاهش ۱۰ درصدی سهم مردم در پرداخت هزینه های سلامت تا پایان امسال اشاره کرده اند و با بزرگواری عنوان کردند که به دنبال اقدامات در نظر گرفته شده، تا پایان سال کاهش ۱۰درصدی هزینه های مردم را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار