|
|
کدخبر: ۱۶۹۷۸۴

به دلیل تعطیلی بازار؛

خبرگزاری تسنیم: همزمان با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت های امروز را رسمی ندانست و گفت: وقتی بازار تعطیل است قیمت بیرون نمی آید و قیمت های اعلامی رسمی نیست.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر ارتباط با چرایی افزایش قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر، اظهار داشت: امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بازار طلا در سبزه میدان بخاطر شهادت امام هادی(ع) تعطیل است و در تعطیلی بازار قیمتی برای طلا و سکه بیرون نمی آید.

وی قیمت های اعلامی برای طلا و سکه در روزجاری را غیر رسمی دانست و گفت: معمولاً قیمت طلا و سکه در بازار تعطیل " رسمی " نیست و ملاک قرار نمی گیرد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در همین ارتباط به بیان توضیحاتی درباره علت گرانی طلا و سکه طی روز های اخیر پرداخت و تصریح کرد: روز پنج شنبه هفته گذشته قیمت جهانی طلا ۱۲۷۹ دلار بود و این نرخ تا صبح جمعه هم ادامه داشت اما از عصر جمعه بخاطر بحران اکراین نرخ جهانی طلا ۲۴ دلار افزایش یافت و به ۱۳۰۱ دلا رسید.

کشتی آرای گرانی قیمت طلا و سکه را بی ارتباط با افزایش نرخ دلار در بازار آزاد دانست و گفت: افزایش بهای جهانی طلا مهمترین عامل در گرانی قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر است.

به گزارش تسنیم، طی روزهای اخیر نوسانات در بازار ارز تشدید شده و در آخرین قیمت ها هم اکنون دلار در بازار آزاد و خیابان فردوسی ۳هزار و ۳۳۰ تومان، یورو ۴هزار و ۶۱۵ تومان، پوند انگلیس ۵ هزار و ۵۹۰ تومان، درهم امارات متحده عربی ۹۰۹ تومان و یوان چین ۵۴۷ تومان قیمت خورده و فروخته می شود.

هم اکنون در بازار قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۲۶ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۲۵ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵۳۳ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳۲۴ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۱۴ هزار تومان قیمت گذاری و به متقاضیان فروخته می شود.

امروز(شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۱.۶ دلار و هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار داخلی ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده مورد مبادله قرار می گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار