|
|
کدخبر: ۱۶۹۸۴۸

با وجود کاهش ۳.۲ درصدی تلفات سوءمصرف موادمخدر

خبرگزاری تسنیم: آمار تلفات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر طی سال گذشته در حالی ۳.۲ درصد کاهش یافت که در این مدت با افزایش ۱۵.۶ درصدی در آمار مرگ زنان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر مواجه بودیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته دو هزار و ۹۵۷ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد دو هزار و ۷۲۷ نفر مرد و ۲۳۰ نفر زن بودند. تعداد فوت شدگان ناشی از اعتیاد در سال ۱۳۹۱، سه هزار و ۵۶ نفر بود که دو هزار و ۸۵۷ از آنان مرد و ۱۹۹ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش آمار تلفات اعتیاد در سال ۱۳۹۱، سه هزار و ۵۶ نفر بود که این رقم با ۳.۲ درصد کاهش به دو هزار و ۹۵۷ نفر در سال گذشته رسید. در سال گذشته استان های تهران با ۷۳۵ فوتی، اصفهان با ۳۱۲ و خراسان رضوی با ۲۱۲ بیشترین و استان های بوشهر با ۱۳، ایلام و آذربایجان غربی هر کدام با ۱۷ و خراسان جنوبی با ۱۸ مورد کمترین تلفات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر را داشته اند.

همچنین در سال ۱۳۹۲، بیشترین آمار تلفات اعتیاد با ۳۲۸ فوتی در آذر ماه و کمترین آن با ۲۰۳ فوتی در خرداد ماه ثبت شده است.

یادآور می شود روند نزولی مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر که از سال ۱۳۸۶ در کشور آغاز شده در سال گذشته نیز ادامه یافت. میزان کاهش مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در سال ۱۳۹۰ در مقایسه با سال ۱۳۸۹ برابر با ۱.۷ درصد، در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۹۰،۱۴. ۹ درصد و در سال گذشته نیز ۳.۲ درصد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار