|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۲۰

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری سارقی که با سرقت اطلاعات کارت های عابربانک، ۴۷ عدد سکه طلا از یک طلافروشی در رباط کریم خریده بود، خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سردار ناصر اصلانی با اعلام خبر دستگیری سارقی که با سرقت اطلاعات کارت های عابربانک، ۴۷ عدد سکه از یک طلافروشی در رباط کریم خریده بود، گفت: با مراجعه فردی به کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان رباط کریم و اعلام برداشت ۴۷۰ میلیون و ۶۳۲ هزار ریال از حسابش از طریق عابربانک در دو مرحله، پرونده ای در پلیس فتای شهرستان رباط کریم تشکلیل شد و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

مالباخته در اظهاراتش به پلیس گفت: با پیامکی که به گوشی تلفن همراهم آمد متوجه برداشت از حسابم شدم در حالیکه کارت عابربانک در داخل جیبم بود، موضوع را با پلیس در میان گذاشتم.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: با آغاز تحقیقات پلیس و برررسی حساب های مالباخته مشخص شد مبلغ فوق به حساب یک طلافروشی در رباط کریم واریز شده و در تحقیقات از طلافروشی نیز معلوم شد که ۶ اردیبهشت ماه فردی ناشناس با مراجعه به طلافروشی، ۴۷ قطعه سکه از طریق دستگاه کارت خوان طلافروشی به صورت کارت به کارت با پرداخت ۴۵۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال خریداری کرده و ۲ قطعه سکه دیگر نیز به طرز ماهرانه ای توسط سارق به سرقت رفته است.

رئیس پلیس غرب استان تهران تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیس، با کنترل دوربین های مدار بسته طلافروشی و مغازه های اطراف و فروشگاه ها و با همکاری بانک های شهرستان رباط کریم، مشخصات ظاهری سارقی حرفه ای حدوداً ۳۵ ساله با کت سرمه ای رنگ و ماسک بر صورت در حالیکه از طریق دستگاه های خودپرداز برداشت می کرد، بدست آمد.

اصلانی با اشاره به دست آمدن چند خط تلفن همراه از سارق اظهارداشت: متاسفانه سارق با استفاده از کارت ملی مسروقه اقدام به تهیه سیم کارت کرده بود و به همین جهت آدرسی از وی بدست نیامد و در ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس و با استفاده از دوربین های شهری، مخفیگاه سارق در شهرستان فردیس کرج مورد شناسایی قرار گرفت و با تعقیب و مراقبت های پلیسی و با هماهنگی مقام قضایی، متهم در منزلی در فردیس در داخل کمد دیواری دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران بیان داشت: سارق با قرار دادن کیت الکترونیکی اسکیمر در درگاه دستگاه های خودپرداز و کارت خوان و کپی کردن اطلاعات کارت های عابربانک مورد استفاده شده در دستگاه های خودپرداز و کارت خوان ها، با همدستی فردی دیگر اقدام به سرقت می کرد.

اصلانی در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای دستگیری همدست سارق ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید از طریق دستگاه های خودپرداز و کارت خوان مراقب باشند افراد فرصت طلب با قرار دادن دوربین در اطراف دستگاه خودپرداز و کارت خوان و یا اسکیمر در درگاه دستگاه های خودپرداز و کارت خوان و سرقت اطلاعات کارت های عابر بانک، اقدام به سرقت می کنند که استفاده از دستگاه های خودپرداز و کارت خوان دارای آنتی اسکیمر می تواند در پیشگیری از سرقت موثر باشد.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان یادآور شد: بعضاً افراد سودجو با قرار گرفتن درصف های دستگاه های خودپرداز و سرقت رمز و اطلاعات عابربانک در فرصت مناسب اقدام به سرقت می کنند و ضرروت دارد شهروندان به هنگام برداشت از دستگاه های خودپرداز و کارت خوان مراقب رمز و اطلاعات کارت خود باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار