|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۵۵

معاون نظارتی بانک مرکزی؛

خبرگزاری تسنیم: معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: گزارش ها حکایت از آن دارد که ۹۸ درصد بانکها از نخستین روز اجرای نرخهای جدید همکاری خوبی داشته اند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حمید تهران فر گفت: حداکثر سود سپرده در نظام بانکی مربوط به سپرده های یکسال و بیشتر است که ۲۲ درصد تعیین شده و تبلیغ و پرداخت هرگونه سود بالای این رقم خلاف قانون است.

وی ادامه داد: معاونت نظارتی بانک مرکزی از تمام ظرفیت نظارتی خود برای رعایت دقیق نرخ سود سپرده در شبکه بانکی استفاده می کند و گزارش ها حکایت از آن دارد که ۹۸ درصد بانکها از نخستین روز اجرای نرخهای جدید همکاری خوبی داشته اند.

تهران فر گفت: اگر همچنان تبلیغ نرخهای سود بیشتر از ۲۲ درصد در پشت شیشه بانکها مشاهده می شود، ناشی از بی توجهی است.

معاون نظارتی بانک مرکزی از مردم خواست به هیچ وجه پول خود را نزد مؤسسات پولی غیرمجاز که حاضرند سود بیشتری پرداخت کنند به سپرده نگذارند، چون این مؤسسات مورد تأیید بانک مرکزی نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر مؤسسات پولی غیرمجاز نرخهای سود سپرده جدید را رعایت نکنند، قطعاً ضرر خواهند کرد، قول داد تا پایان امسال دیگر هیچ مؤسسه غیرمجاز پولی در شبکه بانکی وجود نداشته باشد.

تهران فر اضافه کرد: مشکل برخورد با مؤسسات پولی غیرمجاز این است که این مؤسسات از محل سپرده مردم بزرگ شده و برخورد با آنها ممکن است باعثصدمه دیدن سپرده های مردم شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: با این حال تمام نهادهای حاکمیتی و بانک مرکزی در برخورد با مؤسسات پولی غیر مجاز مصمم هستند و نتایج اقدامات انجام گرفته به زودی مشاهده خواهد شد.

تهران فر در مورد مؤسسات پولی فاقد مجوزی که کار تأیید آنها در بانک مرکزی در حال انجام است، نیز گفت: به مدیران عامل این مؤسسات گفته شده است رعایت نرخ های سود سپرده جدید از سوی آنها به منزله حسن نیت آنها تلقی می شود و انتظار می رود این دسته از مؤسسات پولی مانند بانک های دولتی یا بانک های خصوصی دارای مجوز عمل کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار