|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۸۲

" علی جنتی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران از اصلاح قانون معافیت مالیات کتابفروشان خبر داد.

گروه فرهنگی مشرق- علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص ارائه بن کارت و تسهیلات دانشجویان گفت: در ابتدا تلاش شده که دانشجویان و طلاب حوزه علمیه همچنین پژوهشگران و افرادی که به کتاب نیاز دارند کمک کنیم تا بتوانند کتابها ی خود را به آسانی تهیه کنند البته ناشران نیز در این زمینه می توانند در این جریان همیاری کنند تا با خریداری کتاب های خوب این کتاب ها را در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت کتاب ها بالا است اما برای اینکه بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور توسعه دهیم بهترین راه این است که با وسعت دادن کتابخانه های عمومی شرایط را برای عزیزانی که نیاز به کتاب دارند فراهم کنیم.

وی در خصوص امکان کاهش دادن قیمت کتاب عنوان کرد: کاهش قیمت کتاب ممکن نیست، با توجه به قیمت تمام شده ای که کتاب ها دارند در زمینه چاپ و سایر امکانات همچنین دستمزد و قیمت نمی توان کمکی کرد و تنها کار لازم این است که به کتاب خوان ها کمک کنیم.

جنتی با اشاره به برنامه ریزی های لازم برای کتابخانه های عمومی افزود: کتابخانه ها معمولا کتابه ای مرجع را خریداری می کنند و یا با توجه به شرایط منطقه ای کتاب های مورد نیاز و متناسب با فکر و اندیشه مخاطبان را تهیه می کند.

وی در خصوص اطلاع رسانی اهالی رسانه از نمایشگاه کتاب اظهار داشت: این روزها متاسفانه فرصت رصد کردن اخبار مطبوعات، روزنامه ها و خبرگزاری ها مبنی بر اطلاع رسانی اخبار نمایشگاه را نداشتم، به همین منظور هر نوع قضاوت ناقص و نادرست خواهد بود اما به محض پیدا کردن فرصت مناسب به مطبوعات مراجعه خواهم کرد.

وی در خصوص معافیت مالیاتی کتابفروشان نیز خاطرنشان کرد: با مقامات مسئول وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی صحبت کرده ایم و آنها معتقدند قوانین ما شامل کتابفروشان نمی شود چرا که کتابفروشی ها صنف هستند و موسسه فرهنگی محسوب نمی شود به همین جهت مشمول سایر اصنافی شده که با آنها مالیات تعلق می گیرد.

وی در پایان گفت: این موضوع مورد تایید اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیست اما اگر خواهان تغییر این وضعیت باشیم باید قانون را اصلاح کنیم، باید از جهت کمک به ناشران و کتابفروشان عرصه کار فرهنگی قانون را اصلاح کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار