|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۹۷

وزیر تعاون در اراک:

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر نرخ رشد اشتغال ما منفی ۵.۸دهم درصد است و این رقم در افق ۱۴۰۴ به حدود ۷ درصد برسد تا بتوانیم پیشرفت کار داشته باشیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاراک، علی ربیعی در جلسه شورای اشتغال که با حضور نماینده ولی فقیه در مرکزی، استاندار مرکزی و نمایندگان مردم برگزار شد با اشاره به رشد منفی اشتغال اظهار کرد: نرخ رشد منفی اشتغال قدرت اقتصادی را پایین آورده و باید با پیشرفت کار و ایجاد اشتغال آن را جبران کرد.

وی افزود: بحثاشتغال بحثبسیار مهمی است که اگر با جدیت به آن پرداخته نشود به معضل بزرگی تبدیل می شود، اگر نرخ رشد سالیانه اشتغال به ۷ درصد برسد سالیانه ۱ میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در مشاغل سخت با کمبود نیروی کار مواجه ایم و برای ۲ میلیون شغل نیروی کار وجود ندارد زیرا توپولوژی کار تغییر پیدا کرده و مردم هر شغلی را نمی پسندند.

وی با اشاره به ایجاد شغل بر اساس تفکرات گفت: باید مشاغل متناسب با سلایق ایجاد شود و برای نیروی کار آماده فعالیت با توجه به تفکر انان زمینه های شغلی فراهم شود تا هیچ پست خالی نداشته باشیم.

ربیعی افزود: نرخ ۱۰ درصدی بیکاران با وجود افزایش نرخ سالیانه اشتغال همچنان وجود دارد و باید نرخ اشتغال را افزایش داده و مثبت کنیم و برای این منظور از همه امکانات و توانایی های کشور استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید تولید رونق بیشتری پیدا کند و همه منابع را در جهت تولید سوق دهیم و هیچ منبعی اتلاف نشود تا بهروری از منابع به ان حد مورد نظر برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واردات گفت: در واردات دقت نظز بیشتری کرد و کالاهایی را که کشور خود توان ساخت آنان را دارد بیهوده وارد نکنیم و سرمایه های کشور را هدر ندهیم.

وی افزود: استراتژی دولت ایجاد ثبات در تصمیمات است زیرا تصمیمات لحظه ای سبب دوباره کاری ها و هدر رفتن انرژی و زمان شده و کشور را از مسیر پیشرفت باز می دارد.

ربیعی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید مسئولان باید در جامعه و میان مردن روحیه امید و آرامش را گسترش دهند و از انتشار اخبار خلاف واقع و ناامید کننده بپرهیزند زیرا مردم منتظر شنیدن اخبار خوب و مثبت هستند.

وی با اشاره به جهت گیری منابع و ظرفیت ها گفت: باید منابع و ظرفیت های مه به سوی تولید جهت گیری شوند تا رونق اقتصادی ایجاد و مشکلات بیکاری نیز حل شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید بر روی مشاغل پایه و مشاغل اجتماعی کارها و بررسی های بیشتری صورت گیرد تا مشکلات کمتر شوند.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار