|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۹۸

با حضور وزیر صنعت و مدیرعامل صندوق توسعه ملی؛ نشست معرفی، تصویب و گشایش اعتباری طرح های ارزی؛ نیازهای ریالی و ارزی سال ۹۳ در بخش سرمایه ثابت، اولویت های سرمایه گذاری و شاخص ارزیابی طرح ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صندوق توسعه ملی با محوریت معرفی، تصویب و گشایش اعتباری طرح های ارزی؛ نیازهای ریالی و ارزی سال ۹۳ در بخش سرمایه ثابت، اولویت های سرمایه گذاری و شاخص ارزیابی طرح ها برگزار شد.

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشکر از عملکرد صندوق توسعه ملی ابراز امیدواری کرد پیگیری و تعاملات وزارتخانه و صندوق بتواند توسعه و حمایت از حوزه تولید را به دنبال داشته باشد.

نعمت زاده گفت: تکمیل زنجیره تولید کالاهای استراتژیک نظیر فولاد و آلومینیم می بایست در طرح های ارائه شده به صندوق توسعه ملی لحاظ شود. حمایت از طرح های توسعه ای و اولویت بندی طرح هایی که بازدهی مناسب داشته باشند از محورهای دیگر سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بود.

همچنین صفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز در این جلسه گفت: ارزیابی بانک های عامل و اولویت بندی طرح های اعلامی، مبنای کار ما خواهدبود. صفدر حسینی افزود: ۸۰ درصد مجموع منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی است که از این میان ۹۹ درصد آن به بخش صنعت اختصاص یافته است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: باید طرح های معرفی شده به صندوق توسعه ملی اثربخش تر و تعریف شده باشد تا ماندگاری و اثربخشی آن دوچندان شود. همچنین در این جلسه از عملکرد بانک صنعت و معدن طی ۴ ماهه اخیر به دلیل اخذ ۸۰ تا ۹۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی برای اختصاص به طرح های صنعتی ابراز رضایت شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار