|
|
کدخبر: ۱۷۰۱۴۷

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

خبرگزاری تسنیم: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اثرات ضد سرطانی جین سینگ در دو فاز گسترده بالا بردن توانایی آنتی اکسیدانی و تحریک سیستم ایمنی بررسی شده است و و جین سینگ ضد سرطان و افزاینده قدرت سیستم ایمنی بدن است.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، مرتضی صفوی درباره اثرات ضد سرطانی جین سینگ، اظهار داشت: جین سینگ گیاهی شناخته شده از خانواده Araliaceae و از جنس Panax است. ریشه های جین سینگ آسیایی به دو رنگ سفید و سرخ دیده می شوند که در مجموع جین سینگ سرخ را از نظر خواص قوی تر معرفی می کنند.

به گفته وی هدف از پژوهش حاضر که به شیوه مرور سیستماتیک و از منابع معتبر علمی گردآوری شده است، اثبات فعالیت ضد سرطانی ریشه گیاه جین سینگ بوده است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: سبب شناسی اثرات ضد سرطانی جین سینگ را می تواند در دو فاز گسترده بالا بردن توانایی آنتی اکسیدانی و تحریک سیستم ایمنی بررسی کرد و خواص آنتی اکسیدانی از قبیل فعالیت پاکسازی رادیکال های آزاد توسط عصاره های جین سینگ در چندین مطالعه ثابت شده است.

صفوی گفت: هضم مصنوعی عصاره استاندارد جین سینگ ترکیب شیمیایی را تغییر می دهد و باعثتأثیر بیشتر آن روی اتساع عروق ریوی و محافظت در برابر آسیب رادیکال آزاد می شود.

وی اضافه کرد: مصرف عصاره جین سینگ در داوطلبین سالم انسانی، ایمنی سلولی و فعالیت سلول های کشنده طبیعی و ماکروفاژها و تولید اینترفرون را ارتقا می دهد هم چنین، ترکیب حاصل از ساپونین های(بازدارنده) جین سینگ هضم شده، دارای فعالیت ضد توموری است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: تنها تعدادی از جین سینوزیدهای هیدروفوب روی تکثیر سلول های سرطانی تأثیر بازدارنده دارند. عصاره جین سینگ قرمز بسیار بیش از جین سینگ سفید تازه، وقوع تومورهای ریه و کبد و تخمدان در موش های تازه متولد شده را متوقف کرده است و از متاستاز(به گسترش و مهاجرت سلول های سرطانی از یک بافت به بافت های دیگر، گفته می شود.) آنها نیز جلوگیری می کند.

صفوی بیان داشت: استفاده از این گیاه دارویی در کشورهای آسیای شرقی و قاره آمریکا بیش از ۵۰۰۰ سال می گذرد، اما اینکه چرا در کشورمان کشت یا مصرف و حتی آگاهی از آن مورد غفلت است، همچنان به صورت یک پرسش باقی مانده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار